מחר בכנסת: "תוכנית חירום לפיצוץ בועת הנדל"ן"

מבול דיונים בכנסת נוכח מחאת האוהלים: במקום הדיון בוועדת הכספים שבוטל, יתקיים דיון בוועדת חוקה על דיור בר השגה

חברי הכנסת מנסים לקפוץ על עגלת מחאת האוהלים: מחר (ב') יתקיים בכנסת דיון מיוחד שכותרתו: "מי מפחד לפוצץ את בועת הנדל"ן - תוכנית חירום", בו תוצג תוכנית מיוחדת המתיימרת לפתור את מצוקת הדיור. את התוכנית הגו ח"כ פאינה קירשנבאום בשיתוף מרכז השלטון המקומי. הדיון יחל מחר בשעה 13:00 בחדר ועדת חוקה בכנסת.

מוקדם יותר היום נודע כי הדיון שהיה אמור להתקיים מחר בבוקר בוועדת הכספים אודות מצוקת הדיור בוטל, בשל היעדרותם של שר השיכון אריאל אטיאס ושר האוצר יובל שטייניץ מהדיון. במקום זאת, יתקיים מחר דיון בוועדת הכלכלה על מצוקת הדיור, החל מהשעה 14:00.

בינתיים, הדיון בחדר ועדת חוקה יתקיים מחר בהשתתפות יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, חברי כנסת, ראשי ערים, מנכ"לי עיריות ויושבי ראש ועדות לתכנון ובניה ברשויות המקומיות.

"נדמה כי יש אינפלציה של הצעות לפיתרון ללא פתרון כולל ואמיתי", אמרה קירשנבאום. "משרד האוצר שוגה בהגדרתו את הבעיה בתחום הנדל"ן. הבעיה האמיתית מצויה בהגדרת האוכלוסיות הזקוקות לפתרון באופן המיידי ביותר. התוכנית אותה גיבשנו מגדירה את האוכלוסיות הצעירות ואת מעמד הביניים כנפגעים האמיתיים של המשבר בדיור. הפתרון הנכון ביותר הוא בנייה מאסיבית של דיור בר השגה - דירות קטנות, דירות מיועדות השכרה ופיקוח על מחירי דירות אלו. חקיקה בכיוון זה תבטיח הצערה של הערים בכל הארץ ובעיקר במרכז הארץ, כפי שנעשה בלונדון ובניו-יורק".