אמיר אדר: לדחות מיזוג סלקום-נטוויז'ן עד אחרי ועדת חייק

לראשונה מאז דווח על כוונת נוחי דנקנר למזג את שתי החברות הבנות, מזהיר האנליסט אמיר אדר ממגדל שוקי הון מפני ההשלכות ■ מסלקום נמסר: "המיזוג ייטיב עם כולם"

לראשונה מאז דווח על כוונת דיסקונט השקעות למזג את שתי החברות הבנות שלה נטוויז'ן וסלקום, מזהיר אנליסט מפני ההשלכות שעשויות לנבוע ממיזוג כזה. אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side במגדל שוקי הון קורא לשקול דחיית כינוס אסיפת בעלי המניות עד שיתבררו מסקנותיה של ועדת חייק העוסקת בהסדרת השוק.

לדברי אדר, משקיעי סלקום צריכים להביא בחשבון כי הפוטנציאל הסינרגטי בעסקה עשוי להתקזז כמעט במלואו כתוצאה מעיכוב ברפורמות בשוק הנייח, וזאת בלשון המעטה. "ארבע חודשים חלפו מאז ההודעה הרשמית והנה בעוד עשרה ימים תתקיים ההצבעה על עסקת המיזוג. לא הסתרנו בעבר את דעתנו החיובית בדבר העסקה, הרציונל שמאחוריה וכן על תמחורה. גם היום אנו סבורים כי מדובר במחיר הוגן למדי למחזיקי נטוויז'ן, בוודאי ברמת התמחור הנוכחית של השוק ככלל ומניות התקשורת בפרט", אומר אדר.

לדבריו, "עדיין אין לשכוח שישנה גם סוגיית המחזיקים בסלקום וכאן התמונה מעט מורכבת. נסייג מראש ונומר שאנו מסקרים את שתי החברות ועל כן ניתן לומר שאנו בשני כובעים שונים שעל פניו עשויים להיות מנוגדים".

"לא. איננו חוששים מאובדן מיקוד, למרות ניסיונה המר של פרטנר בתחום. אנו סבורים כי יש בכוחה של סלקום לעבור הליך מיזוג עם נטוויז'ן ובמקביל לפעול ביעילות המתבקשת בטריטוריות הלא מוכרות אליהן נכנס שוק הסלולר הישראלי. יחד עם זאת, איננו יכולים שלא להתייחס לעיתוי ההצבעה המתבצעת דווקא עכשיו בדקה ה-89, כשאנו כנראה מצויים מספר רגעים לפני פרסום מסקנות ועדת חייק".

לדברי אדר, מודל ספקיות האינטרנט מתערער בקלות בגלל מהלכים שיווקיים של בזק והוט. "בכנס תקשורת שנערך בשבוע שעבר חזינו כיצד פרטנר מבכה את מצבו של השוק הנייח, (מגמה הנמשכת זה מספר חודשים בפרטנר) והרושם הראשוני שמתקבל מכך הנו כי ייתכן ו-012 סמייל נרכשה מוקדם מדי ובמחיר יקר מדי. מותר לטעון ולומר כי לפרטנר לא היתה ברירה, שכן הפעילות הקיימת היתה מדממת ולולא היתה קונה אזי הוט או מתחרה חדשה היו עושות כן. יתכן, אבל לא כך המקרה בנטוויז'ן".

אדר אומר ש"כל עוד ועדת חייק אכן תספק פתרון מניח את הדעת אשר יהיה ישים כבר במחצית הראשונה של 2012, הרי שפרטנר תוכל להימנע ממחיקה של חלק מהשקעתה ב-012 סמייל. אבל מה אם לא? זו כבר בעיה של משקיעי פרטנר - מדוע לא להמתין מעט ולראות האם צפויה בעיה דומה למחזיקי סלקום?".

גורם בכיר המקורב לסלקום אמר בתגובה לדברים שהמלצות ועדת חייק כבודם במקומם מונח, ובכל מקרה איזה המלצות שלא תהיינה, הן בוודאי ייטיבו עם ההמלצות של נטוויז'ן ולא ירעו. כל השאלה היא מתי ייטיבו ובכמה. בשוק הדינמי של ישראל אין שום היגיון להמתין, כאשר ברור לנו שכולם ירוויחו מהמיזוג. ועדת חייק עשויה להקל על בזק בקשר שלה עם בזק בינלאומי ולכן המיזוג של נטוויז'ן עם סלקום ככל שיבוא יותר מוקדם כך ייטיב עימה.

מסלקום נמסר: "המיזוג ייטיב עם כולם".