הערכות: ביצועים חלשים של נוקיה-סימנס יובילו לפיטורים

"הם חייבים לפרק את המבנה הסבוך של הבעלות על החברה, כדי לעשות משהו"

ביצועים חלשים של יצרנית ציוד התקשורת נוקיה-סימנס עלולים לסמן קיצוצים קרבים במצבת כוח האדם של החברה. אשתקד רשמה החברה - שהוקמה כמיזם משותף של נוקיה הפינית וסימנס הגרמנית - רווח של 254 אלף דולר בעבור כל עובד המועסק בשורותיה. זהו נתון הנמוך ב-19% מזו של מתחרתה, אריקסון. זאת, על סמך הדוחות של שתי החברות.

בנוקיה-סימנס אמרו בשבוע שעבר כי החברה מקווה לשפר את התחרותיות שלה כ"ישות עצמאית". החברה - שמטה ההנהלה שלה בפינלנד - לא הצליחה להציג רווחיות בכל הרבעונים פרט לאחד, מאז הקמתה באפריל 2007. עם זאת, מספר העובדים בחברה גדל מ-60 אלף ל-73 אלף בפרק זמן זה. בנובמבר 2009 הודיעה החברה כי היא מתכננת לקצץ 7%-9% מ-64 אלף העובדים שהיו לה בזמנו, כדי לחסוך 500 מיליון אירו בהוצאות התפעול השנתיות שלה. תוכנית זו לא יצאה אל הפועל.

"הם חייבים לפרק את המבנה הסבוך של הבעלות על החברה, כדי לעשות משהו", אמר האנליסט סילבן פברה מגרטנר. "הדבר הראשון שלומדים בבית ספר למינהל עסקים הוא שבשותפות אף פעם לא מחלקים את הבעלות חצי-חצי, וזה מה שהם עשו. עד שלא יודעים מי מחליט, החברה לא יכולה ללכת לשום כיוון".

האנליסט ג'יימס קרושו מהסניף הלונדוני של חברת הדירוג S&P סבור כי "הם לא ביצעו מספיק פיטורים. סימנס נוטה באופן מסורתי להינדוס יתר של מוצריה, אבל סקטור ציוד התקשורת לא מוכן לשלם על כך, כאשר ההנדסה הסינית משיגה את אותן תוצאות בפחות מחיר".