כץ הכריז על שינויים ברפורמת האוטובוסים בעקבות התלונות

בין השינויים: קו 40 של דן ייסע למסוף אוניברסיטת תל-אביב במקום למסוף עתידים וקווי המזלג 72/172 יוסטו מרחוב בן יהודה בתל-אביב לרחוב דיזנגוף ■ השינויים הנוכחיים ייכנסו לתוקפם ב-5 באוגוסט

שבועיים לאחר יישומה של הפעימה השנייה והמרכזית ברפורמה לתחבורה ציבורית בגוש דן, הודיע שר התחבורה ישראל כץ על שורת תיקונים, בהתאם למתווה מקצי השיפורים שעליו הכריז. בעוד שמקצה השיפורים הבא נדחה לתחילת אוקטובר, השינויים הנוכחיים ייכנסו לתוקפם ב-5 באוגוסט. הם מבטאים את התלונות שעלו מרשויות מקומיות, בתי חולים, מפעילי תחבורה ציבורית ופניות של הנוסעים עצמם - ואלו הם:

■ קו 40 של דן ייסע למסוף אוניברסיטת תל-אביב במקום למסוף עתידים, בשל תלונותיהם של נהגי דן, היחידים הנוסעים ממסוף זה, על עומס אוטובוסים והיעדר חנייה. הקו ימשיך לנסוע מהמרינה בבת ים - למרות שתלונות שונות כבר הביאו להחזרת תחנת המוצא שלו סמוך לבית העלמין, עד שהוסט בחזרה כעבור חצי יום בלבד.

■ קווי המזלג 72/172 יוסטו מרחוב בן יהודה בתל-אביב לרחוב דיזנגוף בשל עומס הקווים בבן יהודה לאחר הרפורמה.

■ קו 289 יקשר את נוסעי חולון לבית החולים איכילוב (כיום נוסע ברחוב אבן גבירול), לבקשת תושבי העיר.

■ מסלול הנסיעה בקווי המזלג 26/126 ישתנה כך שיכלול את רחוב המסגר ואת בית הספר הולץ בת"א.

■ הקו הסיבובי שמסדירה עיריית בני-ברק לתל השומר יוסדר - מספרו 134.

■ קו 22 לא יעבור בשכונת המשתלה בת"א, לבקשת תושבי השכונה, המתאפיינת בתושבים אמידים בעלי כלי רכב פרטיים.

כן צוינו אזורים נוספים שיחוברו ביניהם ושתדירות השירות בהם תשופר, אולם טרם נמסרו לגביהם פרטים ספציפיים.

ב"גלובס" הצטברו כמה תלונות לגבי בעיות נוספות שטרם קיבלו מענה במסגרת מקצה השיפורים הנוכחי: קווים לא נוסעים במוצ"ש ומותירים שכונות שלמות מנותקות מתחבורה ציבורית; קו 65 מגיע לתל השומר אבל לא משרת את החיילים - כיוון שהוא נכנס למתחם בית החולים מכיוון אחר ולא מגיע לאזור שער צפון של הבסיס. בשל מיעוט הקווים במתחם, אין חלופה טובה למעבר לקו אחר.

קבוצת פעילי הבלוג "תחבורה בדרך שלנו" ביקשה לציין כי "משרד התחבורה מעדיף משחקי כוח והיצמדות לפורמליות נוקשה וזאת על חשבון ציבור הנוסעים שנזקק לשירות. אנו קוראים לדרג המחליט לאשרר את ההחלטה המתבקשת שהתקבלה על ידי חברת "דן" ולא לבלבל את הציבור עם החלטות שרירותיות המשתנות מדי יום".