מירס תנסה לסכל זכיית הקבוצה הצרפתית במכרז הסלולר

מירס כבר העמידה הערבות בגובה 705 מיליון שקל, גולן טלקום פרשה מהמכרז בהצעה של 360 מיליון שקל בלבד מחר תכריע הוועדה את גורל גלפנד במכרז

בניגוד לכל ההערכות שמסתובבות בשוק התקשורת, ולפיהן מירס תדרוש מוועדת המכרזים וממשרד התקשורת להפחית את סכום הערבות שהפקידה ולהשוותו למחיר שהציעה גולן טלקום, בפועל מה שדורשת החברה הוא שגולן טלקום, שהציעה 360 מיליון שקל במכרז הסלולר שהתקיים באפריל האחרון, תחויב בערבות זהה לערבות שהציבה מירס ושהציעו המתמודדות האחרות שכשלו - חזי בצלאל וקבוצת גלפנד - כ-700 מיליון שקל.

מטרת המהלך של מירס היא ברורה - לסכל את זכייתה של גולן טלקום, וליצור מנוף לטענות כלפי משרד התקשורת במטרה להביא לנקודת פתיחה שווה עבורה ועבור הקבוצה שתזכה. מבחינתה של מירס, גולן טלקום, אם תוכרז כזוכה, מקבלת הזדמנות להיכנס לשוק בתנאים עדיפים, בעוד היא נושאת על עצמה גיבנת פיננסית כפולה.

הפסילה צפויה מחר

הפרשה שנחשפה ב"גלובס", על קשייה של קבוצת גלפנד להעמיד את הערבות הבנקאית בסך 700 מיליון שקל, תבוא לסיומה מחר (ב') במסגרת ישיבת ועדת המכרזים שצפויה לפסול את זכייתה, לאחר שהקבוצה לא עמדה בתנאי המכרז. פסילת קבוצת גלפנד אמורה להביא לזכייתה של חברת גולן טלקום, שהציעה במכרז סכום של 360 מיליון שקל בלבד כערבות.

על פי הערכות, מירס תהיה מאוד זהירה בצעדים שתנקוט אם גולן טלקום תוכרז מחר כזוכה, שכן ניסיון שלה לעכב את זכייתה במכרז עלול להתפרש כניסיון לטרפד בפעם השנייה את השתתפותה של גולן טלקום במכרז, אחרי שבפעם הקודמת פנתה לבית משפט וטענה שבידי מנהליה אורן מוסט ומיכאל גולן מידע חסוי על פעילותה - ובית המשפט דחה את טענותיה.

בנוסף, סביר להניח שעל הכף מונחות בקשות רבות של מירס להקלות משר התקשורת משה כחלון, והקבוצה מנסה לבנות מערכת יחסית חדשה איתו, כך שניסיון ללכת נגדו ולסכל מהלך תחרותי מובהק שהוא מנסה לבנות לא ייתפס כדבר חכם, מה גם שהסיכון המשפטי של הפסד בהליך כזה עשוי לגרום לה יותר נזק.

הפגנת רצינות

בכל מקרה, קבוצת גולן טלקום כפי שכבר היה ידוע וכבר פורסם, יושבת על הגדר וממתינה בדריכות להחלטות של ועדת המכרזים מחר.

ל"גלובס" נודע שהקבוצה פנתה הבוקר לוועדת המכרזים והודיעה לה שבעקבות הפרסומים על כישלונה של קבוצת סלקט להעמיד את הערבות, היא מבקשת להודיע שהיא מוכנה להעמיד את הערבות שעליה התחייבה מתוקף היותה הבאה בתור במכרז. המכתב בא על מנת להראות לוועדת המכרזים שכוונותיה של קבוצת גולן טלקום הן רציניות.