תנובה: "נשתף פעולה עם המלצות ועדת משק החלב"

תנובה מסרה את הדברים בתגובה להמלצות ועדת קדמי ■ היבואנים: "ההמלצות חלביות מדי"

בקבוצת תנובה הגיבו היום (א') להמלצות הוועדה לבחינת משק החלב, שהוגשו לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרו כי הקבוצה תשתף פעולה: "נשתף פעולה בצורה מלאה עם כל החלטה שתתקבל על-ידי הוועדה כמו שהיא עושה מימים ימימה".

אייל רביד, מבעלי השליטה ברשת ויקטורי, אמר בתגובה כי "אנחנו לא מתנגדים לדיווח על רווחיות מוצרי החלב, ובתשקיף שלנו לבורסה אפילו פירטנו את הדיווח שלנו ממכירת מוצרי חלב; היא עמדה אז על 20% רווח גולמי. אני מצפה שהמחלבות יחויבו לפחות באותה רמת דיווח".

מרבוע כחול נמסר: "חברת מגה בעד שקיפות מוחלטת בנושא הרווחים, ונפעל לפי כל החלטה שתתקבל".

טרה ושטראוס סירבו להגיב.

היבואנים: "ההמלצות חלביות מדי"

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הגיב היום להמלצות ועדת קדמי ואמר כי "ההמלצות מצומצמות מדי, חלביות מדי ולא מספקות מענה רחב לגבי משבר המחירים במשק המזון".

לין, שהאיגוד שבראשו הוא עומד מייצג את יבואני המזון טוען כי "יש בעיה מרכזית למשרד התמ"ת, שבמשך שנים ארוכות רואה את טובת המגזר היצרני והחקלאי ושם לו מטרה להגן עליו. אין די בהורדת מכסי הייבוא בשיעורים של 20%, אלא יש צורך לבטל אותם לחלוטין בהליך מדורג שנמשך כ-5 שנים. זה דבר שהצענו למשרד התמ"ת כבר לפני 5 שנים, והוא לא שמע. אם היו עושים זאת אז, לא היינו מגיעים למצב הזה היום".

לדברי לין, בעיית מחירי מוצרי החלב היא "רק קצה הקרחון", ויש לטפל בבעיית עליית המחירים של כלל המזון בצורה יסודית, וזאת באמצעות ביטול מכסי המגן: "אני מרוצה מכך שלפחות יש הסכמה על דבר אחד, והמשרדים המעורבים היו תמימי-דעים שאין לגעת במע"מ", אמר לין.