"גוש שלום" על העונש של זועבי: "אנטי דמוקרטי וגזעני"

(עדכון) - בשל השתתפותה במשט לעזה בשנה שעברה, ועדת האתיקה החליטה "להעניש" את ח"כ זועבי - לשבועיים בלבד - והיא לא תוכל לנאום או להשתתף בוועדות הכנסת

המשט ועונשו: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ב') "להעניש" את ח"כ חנין זועבי בגין השתתפותה במשט לעזה בשנה שעברה, ואוסרת עליה לנאום בכנסת או להשתתף בדיונים בוועדות עד תום המושב הנוכחי. זועבי תוכל להשתתף בהצבעות. בפועל מדובר על הרחקה לשבועיים.

בתגובתה לוועדת האתיקה מסרה זועבי: "אני דוחה את הקובלנות כנגדי. מדובר בתביעות קנטרניות נגד פעילות פוליטית לגיטימית, שהיא זכות של כל אזרח ובוודאי של חבר כנסת. מימשתי את זכותי לפעילות פוליטית וחופש ביטוי ולא הפרתי את החוק, לכן אני קוראת לוועדת האתיקה לדחות קובלנות אלה".

ואולם, ועדת האתיקה החליטה כי "במקרה זה אין מדובר בהשתתפות בהפגנה נגד מדיניות הממשלה או בהתבטאויות קשות כאלה ואחרות, אלא כאמור בנטילת חלק בפעילות אקטיבית שבמהותה פגיעה בביטחון המדינה, דבר המצדיק סטייה מהמדיניות שקבעה הוועדה וענישה בהתאם".

זועבי הגיבה היום להחלטת הוועדה בראיון לגלי צה"ל, ואמרה כי "הלגיטימיות נקבעת על פי הרוב ובוועדה הזו יש רוב ימני מוחלט. השאלה היא האם הפעילות פוליטית שלי היא חוקית או לא. מי שמצביע לי חושב שהפעילות שלי לגיטימית".

ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) הגיב על ההחלטה להרחיק את זועבי ואמר: "ההחלטה להרחיק את ח"כ זועבי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. אדם שאחראי באופן ישיר לפציעתם של חיילי צה"ל ראוי לעונש כבד וחמור הרבה יותר. מקומה של זועבי אינו בכנסת אלא בעזה".

בתנועת גוש שלום הביעו זעם על העונש שקיבלה זועבי, ומסרו כי מדובר ב"עוד צעד של הימין המשתולל לקראת חיסול הדמוקרטיה". בהודעה שמסרה התנועה נכתב כי החלטת ועדת האתיקה היא "אנטי-אתית, אנטי דמוקרטית וגזענית. אין זה מקרה שהגל העכור הזה מתעורר כאשר שלטון הכיבוש שמקיימת מדינת ישראל על מיליוני פלסטינים כבר הגיע לשנתו ה-44 - יותר משני שליש כלל תקופת קיומה של מדינת ישראל".