מכרז הסלולר: גלפנד נפסלה, גולן טלקום במקומה

ועדת המכרזים החליטה: גולן טלקום תחליף את קבוצת גלפנד, שנפסלה לאחר שלא עמדה בתנאי המכרז ■ שר התקשורת כחלון: "אני מאמין שגולן טלקום תעמוד בציפיות של הצרכנים לשירותי סלולר חדשניים ובמחירים אטרקטיביים".

קבוצת גולן טלקום נבחרה לשמש כזוכה השנייה במכרז הסלולר. ועדת המכרזים החליטה היום (ב'), שגולן טלקום תחליף את קבוצת גלפנד, שנפסלה לאחר שלא עמדה בתנאי המכרז.

גולן טלקום מורכבת משלושה שותפים מרכזיים: מיכאל גולן, גזבייה ניאל ומשפחת פריינטה. בראש הקבוצה עומד מיכאל גולן אך מי שמנהל את פעילותה בפועל הוא אורן מוסט.

למעשה, לא היו לוועדה הרבה ברירות וברגע שהתברר שההצעה של הקבוצה בראשות מייקל גלפנד לא עומדת בתנאי המכרז של העמדת ערבות מבנק ישראלי, הרי שהזכייה עוברת בצורה אוטומטית לקבוצה הכשירה הבאה אחריה.

גולן טלקום היא המרוויחה הגדולה במכרז, שכן היא הציעה ערבות ריאלית של 360 מיליון שקל בלבד, לעומת מירס שזכתה לאחר שהעמידה סכום של 705 מיליון שקל. הסכום הכפול ששילמה מירס עומד לה לרועץ במונחי ריבית שנתיים, אך גם מגדילה משמעותית את החשיפה שלה לבנקים המלווים - ולכן מבחינה זו, לגולן טלקום יש יתרון כאשר היא מגיעה כשחקן חדש ללא גיבנת גם של קבוצת תקשורת (הוט).

הבחירה בגולן טלקום (במידה והיא תעמיד את הערבות) תתרום להתפתחות התחרות בשוק הסלולר, שכן בהסתמך על ראיון שנתן גזבייה ניאל, שהוא הבעלים של חברת פרי טלקום צרפת, המחירים בישראל גבוהים מאד מפני שהמפעילים מרוויחים הרבה מאד כסף ולא רוצים תחרות. גזבייה אמר עוד שהוא מתכוון לבוא עם הצעה פשוטה לציבור ולפיה הצרכן משלם מחיר קבוע תמורת חבילה של שירותים - מודל שבישראל מוצע באופן חלקי על ידי המפעילים שלא רוצים שהצרכן יידע כמה הוא משלם באמת.

שר התקשורת משה כחלון אמר כי "הזכייה של גולן טלקום ביחד עם המהלכים האחרונים להגברת התחרות בשוק הסלולר תביא לכך שבישראל יהיה לנו את שוק התקשורת מהמתקדמים ביותר בעולם בתוך שנים ספורות". ‏

כחלון אמר ל"גלובס" כי הוא מאמין שגולן טלקום "תעמוד בהתחייבות שהיא לוקחת על עצמה והוא מאמין גם שהיא תעמוד בציפיות של הצרכנים לקבל שירותי סלולר חדשניים ובמחירים אטרקטיביים".