תלונה: אי-סדרים בעסקי היהלומים של לבייב בנמיביה

התלונה הוגשה בהמשך לחקירה שמתנהלת בנמיביה נגד המלטשה, במסגרתה הוחרמו קרוב ל-2,000 יהלומים מלוטשים במשקל כולל של כאלף קראט

עובד ששימש עד לאחרונה בתפקיד בכיר במפעל לליטוש יהלומים בבעלות לב לבייב באפריקה הגיש בסוף השבוע תלונה במשטרת ישראל, בטענות לעבירות ולאי סדרים, הנוגעים לעסקי היהלומים של הטייקון.

התלונה הוגשה בהמשך לחקירה שמתנהלת בנמיביה נגד המלטשה, במסגרתה הוחרמו קרוב ל-2,000 יהלומים מלוטשים במשקל כולל של כאלף קראט.

חקירת המשטרה בנמיביה נפתחה בתחילת השנה, לאחר שהתברר שלכמות יהלומים גדולה במפעל אין את התיעוד הנדרש ביחס למקורם. לפי טענת העובד, היהלומים נטולי התיעוד היו מיועדים לכסות על חוסר שנוצר, לאחר שיהלומי גלם "עם תעודות" נשלחו לישראל ללא האישורים הנדרשים מהנמיבים. לפי מסמכים, שהגיעו ל"גלובס", טען נציג המשטרה הנמיבית שהיהלומים שהוחרמו נראים "פחות נוצצים" ו"יותר מלוכלכים".

במכתב מפרקליטי LLD (לב לבייב דאיימונדז) לרשויות הנמיביות נטען כי לא נשלחו לישראל יהלומים ללא אישורים, וכי היהלומים שהוחרמו הם רכוש החברה, שלטענתם הבכיר ניסה לגנוב. אלא שבמכתב לפרקליטו של הבכיר, כתב נציגו של לבייב כי 'לא זכור לי שמרשך הואשם בהאשמה כלשהי'".

הבכיר מכחיש את הדברים בתוקף. דוברת קבוצת לבייב סירבה להגיב.

*** הסיפור המלא יפורסם ביום ה' במגזין G של "גלובס"