פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד דקלה וקופ"ח כללית

בתביעה נטע כי דלקה וקופ"ח כללית גבו תשלומי כפל שלא כדין עבור פוליסת ביטוח רפואי ■ ההסכם קבע כי חברי הקבוצה יקבלו החזר פרמיות מדקלה

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (ג') הסכם פשרה בעניין תובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הביטוח דקלה ושירותי בריאות כללית, בטענה כי גבו תשלומי כפל שלא כדין עבור פוליסת ביטוח רפואי.

בתובענה נטען כי דקלה וכללית גבו תשלום שלא כדין עבור פוליסת ביטוח רפואי "כללית משלים של דקלה ובמקביל עבור תוכנית "כללית מושלם" של קופת חולים כללית וזאת חרף שינוי החקיקה בשנת 98 והעובדה שבעניין חברי קופת חולים כללית התוכנית "כללית מושלם" החליפה את הפוליסה של דקלה. התובע ביקש מבית המשפט להורות לנתבעות להשיב לחברי הקבוצה את סכומי הפרמיות ששילמו עבור הביטח של דקלה בעת שהיו עמיתים בתוכנית של כללית.

השופט יהושע גייפמן קיבל את הסדר הפשרה בין הצדדים שקבע כי חברי הקבוצה יקבלו החזר פרמיות מדקלה בגובה של 60% מדמי הביטוח ששולמו על ידם עבור הפוליסה במשך 7 השנים שקדמו לביטולה בצירוף הפרשי הצמדה.

בהתאם להסדר הקבוצה עליה יחול ההסדר תכלול את כל מבוטחי "כללית משלים" של דקלה אשר הצטרפו ל"כללית מושלם" לאחר ינואר 2002 ואשר עד ינואר 2011 היו עמיתים ב"כללית מושלם" במקביל להיותם מבוטחם "בכללית משלים" וכן את כלל מבוטחי "מושלם לעובד" אשר עד יוינואר 2011 היו עמיתים ב"כללית משלים" והכל בתנאי שלא הגישו תביעה לקבלת תגמולי ביטוח מכוח פוליסת "כללית משלים" או מכוח פוליסת "מושלם לעובד" ולא ביקשו במפורש להיות מבוטחים בשתי התוכניות במקביל.

הגמול שנפסק לתובע הייצוגי שצורף לאחר הגשת הסדר הפשרה, נקבע על 20 אלף שקל. הגמול לתובע הייצוגי המקורי יעמוד על 50 אלף שקל. שכר הטרחה שנפסק לעורך הדין יוחי גבע שייצג את התובע, יעמוד על 250 אלף שקל בתוספת 5% מסכום הפרמיות שיוחזר בפועל.