הסלטיקס בדרך להסכם טלוויזיה עד שנת... 2038

קבוצת ה-NBA תאריך ב-20 שנה את ההסכם עם Comcast SportNet New England, ותקבל גם 20% בעלות על הערוץ; ההסכם הנוכחי שווה לקבוצה 15-20 מיליון ד' בעונה

הסכמי הטלוויזיה עם תחנות מקומיות הופכים ליותר ויותר משמעותיים בספורט האמריקני. אחרי שלוס אנג'לס לייקרס חתמה על הסכם לשידורי הקבוצה עם חברת הכבלים טיים וורנר עבור 3 מיליארד דולר ל-20 שנה לשידור משחקי הקבוצה בלוס אנג'לס וסביבותיה, גם בוסטון סלטיקס לא נשארת מאחור. לפי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל", קבוצת ה-NBA ממסצ'וסטס תאריך את הסכם השידורים שלה עם הערוץ Comcast SportNet New England ב-20 שנה נוספות. המשמעות: ההסכם הנוכחי, שאמור להסתיים בשנת 2017, יוארך עד שנת 2038.

נכון לעכשיו מקבלים הסלטיקס בין 15-20 מיליון דולר לעונה עבור הסכם הטלוויזיה עם CSN, ועל-פי ההערכות הארכת החוזה תבטיח לקבוצה סכום גבוה הרבה יותר. בנוסף, כחלק מההסכם יקבלו הסלטיקס 20% בעלות על ערוץ הספורט שבבעלות Comcast.

Comcast מחזיקה ב-12 תחנות ספורט מקומיות ברחבי ארה"ב. בשנים האחרונות, כחלק מהארכת זכיונות השידור עם קבוצות הספורט השונות אותן היא משדרת, מוכרת הרשת אחוזים ניכרים מערוצי הספורט שלה. כך למשל, קבוצת ה-NBA יסטון רוקטס וקבוצת ה-MLB יוסטון אסטרוס מחזיקות ביחד 80% מערוץ הספורט המקומי CSN Houston; קבוצת ה-MLB סן פרנסיסקו ג'איינטס מחזיקה 30% מערוץ הספורט CSN Bay Area, וארבע קבוצות הספורט של שיקגו (בולס, ווייט-סוקס, קאבס ובלאקהוקס) קיבלו כחלק מהסכם השידורים 70% אחזקות ב-CSN Chicago.

הסכמי הטלוויזיה המקומיים של קבוצות ה-NBA מצטרפים להסכמים הגלובאליים של הליגה, במסגרתם מקבלת כל קבוצה כ-30 מיליון דולר בעונה.