נוק-אאוט

הפרק של "החברים של נאור" מספק קרב במשקל כבד מול "כלבוטק" עם רפי גינת

"החברים של נאור", ג' 21:00, ערוץ 10

העונה השלישית לסדרתו המצליחה של נאור ציון, גרמה לקרע בין-דורי בבית משפחת קיפניס. הילדים שהפכו לססמוגרף שלי ביחס לתוכניות פופולאריות, טוענים שהיא חלשה יחסית, בעוד שאני דווקא אוהב. אולי בגלל שחלק גדול מהעונה הזאת, כמו מההומור של נאור ציון, הוא הומאז' לזכרונותיו של מי שהתבגר כאן בשנות ה-70 וה-80, והילדים פשוט לא מכירים את המקור.

הערב יארח ציון את אחד השחקנים המצחיקים בארץ, מוני מושונוב, שבהקצנה קומית של דמות האבא הגרוזיני מסרטי דובר קוסאשווילי, יהיה מאמן האגרוף שמכין את ציון לקרב שנראה אבוד מראש.

הפרק הכפול שישודר הערב מול התחקיר המיוחד של "כלבוטק" בנושא מערכת הבריאות, מספק לציון לא רק את קרב האגרוף מול הפפראצי, אלא גם קרב במשקל כבד מול רפי גינת הוותיק. ספק אם הפלטפורמה של ציון יכולה לספק לו את הכלים שמעמיד לרשותו מושונוב, כדי לנצח גם בקרב הזה, אבל נישא על כתפיהם של צופים צעירים בחופשה, אפילו תוצאה מכובדת מול "כלבוטק" תהיה בשביל "החברים של נאור" כמו ניצחון בנוק-אאוט.

השיטה עובדת, המכשיר לא

"קונספירציית הנורה החשמלית", ג' 22:00, "יס דוקו"

והערב במסגרת שבוע התעודה בנושאי כלכלה של "יס דוקו": למה נורות חשמל נשרפות? למה מכשירי חשמל מתקלקלים? ההסבר המתבקש הוא ש"ככה זה" - כמו לכל נפש חיה, גם לכל מעשה ידי האדם תאריך פקיעת תוקף.

זה כמובן נכון, אלא שהתוכנית הזאת חושפת גם כשלים מובנים בשיטה, שנועדו מראש לגרום לקיצור אורך חייהם של מכשירים חשמליים, כדי שאנו, הצרכנים, נצטרך לרכוש חדשים. זה מעניין, זה מקומם, אבל זה בדיוק מסוג אותם התחקירים שלאחר הצפייה בהם אתה מושך בכתפיים ועובר הלאה לסדר היום.

על קופה וחולים

"כלבוטק", ג' 21:00, ערוץ 2

מאחר שלא צפיתי מבעוד מועד בתחקיר "כלבוטק" על מערכת הבריאות, הרי שאין כאן חוות דעת על מה שישודר הערב, אלא רק על אחת האריזות הוותיקות ביותר בתולדות הטלוויזיה, שמצליחה לנפק אחוזי צפייה גבוהים גם בעשור הרביעי לקיומה.

לכאורה, מסקנות התחקיר ידועות מראש: כשאתה ניגש להתמודד עם מערכת הבריאות בישראל, מוטב שתעשה זאת עם הרבה כסף בכיס. אני מניח שהאמת המרגיזה הזאת ידועה לכל צופה מראש. ובכל זאת, כשנחשפת השיטה שמטרתה למקסם את הרווחים של מערכת שאמורה לשרת את כל האזרחים באופן שווה, המראות מקוממים.

דירה? קוטג'? הלו חברים - תתעוררו: אפילו החיים שלכם שווים פחות בעיני מי שאמורים להצילם במקרה הצורך! התחקיר הזה עשוי להיות שמן על גלגלי המחאה החברתית הגואה, ולהיות מקל בגלגלי מאבק הרופאים. גם שם יילך הכסף לכיסם של מי שכבר לא זקוקים לו נואשות.