"אנחנו מאמינים שיש בישראל הזדמנויות השקעה מדהימות"

סול קליין, אחד מהשותפים הבולטים בקרן Index Ventures: "נשקיע מ-50 אלף ד' ועד 75 מיליון ד' בכל חברה"

קרן ההון סיכון האירופית Index Ventures מתכוונת להגדיל את ההקצאה שלה להשקעות בחברות סטארט-אפ בישראל. על-פי "רויטרס", אינדקס תשקיע בחברות ישראליות משתי קרנות פעילות שלה - הקרן האירופית המיועדת להשקעה בחברות בוגרות ושהיקפה 550 מיליון דולר; ומקרן אירופית נוספת, המיועדת להשקעה בחברות בשלבים מוקדמים, בהיקף של 494 מיליון דולר.

10% מכלל ההשקעות - בחברות ישראליות

אינדקס הוקמה בשנת 2006 והיא מנהלת 3 מיליארד דולר. היא הוקמה כקרן שוויצרית ומשקיעה בחברות באירופה. בשנים האחרונות היא פתחה סניף בארה"ב, וכיום 40% מהפורטפוליו של החברה מורכב מחברות מארה"ב.

10% מכלל החברות שבהן אינדקס השקיעה הן ישראליות, ובהן חברת הטכנולוגיה הפיננסית אופטיר, חברת וורקלייט המספקת פלטפורמה לבניית יישומים ברשתות חברתיות בארגונית, וחברות האינטרנט MyHeritage ונובוקיור. לפני שבועיים הודיעה הקרן על השקעה חדשה בחברה ישראלית - סלוטו.

אחד מהשותפים הבולטים בקרן, סול קליין, עבר להתגורר בישראל לפני שנתיים והוא זה שמוביל את אסטרטגית ההשקעות. "אנחנו מאמינים שיש בישראל הזדמנויות השקעה מדהימות", אמר קליין ל"רויטרס".

אינדקס מוכרת בעולם בעיקר בשל השקעות מוקדמות שעשתה בחברת סקייפ ובחברת הקוד הפתוח MySQL. בשבוע שעבר היא נהנתה מאקזיט אחרי שמכרה את cloud.com לסיטריקס תמורת 200 מיליון דולר.

קליין הוסיף כי, האסטרטגיה החדשה של אינדקס בישראל תאפשר לה להשקיע כל סכום, החל ב-50 אלף דולר ועד 75 מיליון דולר בהתאם לצורכי החברה, וכי בעקבות הרחבת הפעילות שלה בישראל היא תשקיע לא רק בחברות תוכנה, IT ואינטרנט, כי אם גם בחברות מכשור רפואי ומובייל.