אקספנד על המדף: המשקיעים מחפשים קונה

החברה גייסה עד כה 100 מיליון דולר, אך אם תימכר, יהיה זה לפי שווי של 30-40 מיליון דולר

בחברת אקספנד מבצעים ניסיון נוסף למכירה. המשקיעים בחברה, כך נודע ל"גלובס", פנו לבנק השקעות במטרה לחפש קונה לחברה. אקספנד, שמפתחת ציוד תקשורת לגישה יעילה לאפליקציות ארגוניות (WAC), נמצאת על המדף זה זמן מה, ורשימת המתעניינים הפוטנציאליים בה הייתה ארוכה למדי בשנים האחרונות.

על-פי הערכות, אם עסקה אכן תצא לפועל בזמן הקרוב, היא תתרחש לפי שווי של 30-40 מיליון דולר לאקספנד. החברה סירבה להגיב.

אקספנד הוקמה בשנת 1998, והיא פועלת בתחום טכנולוגיית האצת ביצועים לאפליקציות ארגוניות ברשתות WAN. כלומר אספקת היכולת לגישה מהירה ויעילה מרחוק ליישומים בארגון. את החברה מנהל אלי בר.

בתחילת דרכה נחשבה החברה למובילת השוק, אולם התמונה השתנתה בחצי הראשון של העשור הקודם, כאשר ענקיות ציוד התקשורת נכנסו לתחום ואקספנד החלה להתחרות לבדה בשוק רווי.

עם המשקיעים בחברה נמנים קרן תמיר פישמן, שהיא המשקיעה המרכזית עם 15%, קרן אתגר, ורטקס, דיסקונט השקעות, אינטל קפיטל, טכנופלס, יורוקום, ותאגיד המדיה טיים וורנר.

עד כה גייסה החברה 100 מיליון דולר, וכן כמה מיליוני דולרים נוספים שקיבלה בשנה האחרונה מבעלי המניות ומספקיות הלוואות, כגון פלנוס. עם זאת, שוויה על-פי דיווחי קרן תמיר פישמן הציבורית בסוף 2010, הוא 30-40 מיליון דולר בלבד.

אקספנד סיימה את 2010 עם מכירות של 18 מיליון דולר ולא הייתה רווחית עדיין, מה שמחייב אותה להיכנס להסדרי הלוואה מחודשים. הפתרון המתבקש הוא למכור את הפעילות, אולם הדבר אינו פשוט. בשלהי 2009 ניהלה החברה מו"מ למכירתה, בין השאר, למתחרה הגדולה ריברבד (RiverBed) - אולם הוא לא הבשיל לכדי עסקה.

באחרונה תמיר פישמן הודיעה על כוונתה לגייס קרן חדשה בגובה של כ-400 מיליון שקל שמיועדת להשקעה בחברות בשלות. התכנון הוא לגייס חצי מהגיוס, 200 מיליון שקל, מהציבור.