סולאראדג' לוותה 8 מיליון דולר מסיליקון ואלי בנק

ההון ישמש ליצירת קו אשראי מנכ"ל החברה ■ גיא סלע: "ב-2012 נגיע למכירות של 200 מיליון דולר לשנה; קו האשראי יאפשר לנו להמשיך בצמיחה מואצת"

חחברת SolarEdge נטלה קו אשראי בהיקף של 8 מיליון דולר מסיליקון ואלי בנק, לצורך סיוע לפעילות השוטפת וליוזמות צמיחה קצרות טווח. גיא סלע, ממייסדי החברה והמנכ"ל, אמר היום (ג') ל"גלובס" כי "סיליקון ואלי בנק מבין את המודל העסקי של סולאראדג' ומציע לנו רשת גלובלית של קשרים בתחום".

סולאראדג' הוקמה בשנת 2006 בידי חמישה יזמים יוצאי יחידת הטכנולוגיה של חיל המודיעין - גיא סלע המשמש מנכ"ל ויו"ר, ליאור הנדלסמן, יואב גאלין, מאיר אדסט ואמיר פישלוב.

החברה מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית מפוטו-וולטאית, והיא נבחרה כאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010.

סולאראדג' גייסה מיום הקמתה 60 מיליון דולר מקרנות הון סיכון בישראל ובחו"ל, ובהן ג'נסיס, ורטקס, לייטספיד, וולדן ואופוס.

לדברי סלע, החברה הגיעה למכירות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה, וקו האשראי הנוכחי יאפשר לה להמשיך בתהליך הצמיחה המואץ. "גם בעבר אמרנו שנגיע למכירות של 200 מיליון דולר בשנה ב-2012, ואני עדיין מאמין שנעמוד בתחזיות הללו", הוא אומר.

סלע היה בעבר שותף בקרן ההון סיכון סטאר, והתבטא לא פעם בדבר כוונתו לבנות את סולאראדג' כחברה עולמית ומובילה בתחום טכנולוגית ההמרה לפאנלים סולאריים.

המתחרות של סולאראדג' הן יצרניות פאנלים סולאריים כמו SMA הגרמנית, היצרנית המובילה בעולם לממירי מתח למערכות פוטו-וולטאיות; KACO הגרמנית אף היא ופרוניוס האוסטרית.

המערכת של סולאראדג' מאפשרת ניצול גדול יותר של פוטנציאל הקולטים הסולאריים באמצעות אופטימיזציה לכל אחד מהקולטים, תוך אספקת נתונים בזמן אמת על תפוקתם. הטכנולוגיה משלבת שבבים ותוכנה, והיא משפרת את תהליך ההמרה שמייצר מתח חשמל קבוע.

בנוסף, היא מאפשרת ניצול גדול יותר של פוטנציאל הקולטים הסולאריים, באמצעות אופטימיזציה נפרדת של כל אחד מהם.

במהלך 18 החודשים האחרונים החברה הרחיבה את סל המוצרים שלה, הפעילה קו ייצור מסחרי, ביססה את התשתית הלוגיסטית לשיווק ולתמיכה בחו"ל וחתמה על הסכמים לשיתוף פעולה עם יצרניות קולטים סולאריים, מתקינים ומפיצים בארץ ובעולם. קו הייצור של החברה מופעל במפעלי פלקסטרוניקס במגדל העמק.

דוד כהן, מנכ"ל סיליקון ואלי בנק בישראל, אמר כי, "סולאראדג' היא חברה הצומחת במהירות ויש לה שאיפות גדולות לעתיד. היא נמצאת במצב מעולה". כהן היה בעבר שותף בקרן ההון סיכון ג'מיני, והוא נכנס לתפקיד המנכ"ל בחודש יוני השנה. עבור סיליקון ואלי בנק זו עסקה ראשונה מאז נכנס כהן לתפקידו.

סיליקון ואלי בנק פעל בישראל בשלט רחוק משנות ה-90. הוא סיפק שירותים בנקאיים, ואילו קרן ההון סיכון שלו השקיעה בחמש קרנות מקומיות, בהן ג'מיני ופיטנגו, וכן בשש בחברות מקומיות כגון אנטריג, Peer39, Kaltura, ואורי.

השאיפה של סיליקון ואלי בנק היא להציע לחברות המקומיות חבילת מוצרים פיננסיים הכוללים הלוואות וקווי אשראי.