קרנות הנאמנות עתרו לבג"ץ נגד האכיפה המנהלית

לפי החוק תוכל רשות ני"ע להטיל קנס של 5 מיליון שקל על תאגיד ומיליון שקל על יחיד, ללא ביטוח או שיפוי על הקנסות

איגוד קרנות הנאמנות הגיש היום עתירה לבג"ץ, למתן צו על תנאי כנגד חוק האכיפה המנהלית. כך נודע ל"גלובס". על כוונת האיגוד להגיש את העתירה נחשף ב"גלובס" לפני כחודש.

העתירה עוסקת בעיקרה בסעיף האוסר על ביטוח ושיפוי בגין עיצומים כספיים, שנקבע בחוק האכיפה המנהלית החדש. לפי החוק, שנכנס לתוקפו בחודש פברואר האחרון, הרשות תוכל להטיל קנס של חמישה מיליון שקל על תאגיד, מיליון שקל על יחיד, ו-25 אלף שקל על יועץ השקעות, ללא ביטוח או שיפוי על הקנסות.

כמו כן מקנה החוק לרשות סמכות להדיח מנכ"ל מתפקידו, לשלול רישיונות ולהעביר מעיסוק, וכל זאת, בהליך מנהלי מהיר מאוד.

איגוד הקרנות, שעתירתו הוגשה על-ידי עורכי הדין אלי זהר, צבי בר-נתן, רועי בלכר ומשה מזור ממשרד עו"ד גולדפרב זליגמן, טוען כי "האיסור פוגע ביעילותו של שוק ההון, מרתיע את מנהלי הקרנות ואת המועסקים בהם מנטילת סיכונים מחושבים, שהם מנשמת אפו של שוק ההון, ומדיר את רגליהם של השחקנים בשוק ההון מלעסוק במקצוע לו הוכשרו".

עוד נטען בעתירה, כי "מצב דברים זה הוא הרסני לשוק ההון, שכן יש בו כדי להוביל לקיבעון, אשר בסופו של דבר, לא ישרת את טובתם של בעלי היחידות עבורם פועלים מנהלי הקרנות".

עתירה דומה הוגשה לאחרונה גם על-ידי איגוד תעודות הסל ואיגוד הנאמנים, שתיהן באותו נושא, ועם אותו סעד מבוקש, ובהן הורה בית המשפט כי יאוחדו, והדיון בהן יעשה במשותף.

לפיכך איגוד הקרנות ביקש היום כי עתירתו תצטרף לשתי אלה.