גלוב אקספלוריישן החליטה על ביצוע קידוח ב"אופק" 2

על פי דוח המשאבים הפרוספקטיביים לקידוח, ההסתברות להצלחה הינה כ-29.4% והאומדן המיטבי הוא כ-17.9 BCM (כ-0.63 TCF) ■ מנכ"ל גלוב": "בידינו כל האמצעים לביצוע שני הקידוחים"

השותפות גלוב אקספלוריישן הודיעה היום (ד') לבורסה בת"א כי החליטה על ביצוע קידוח אקספלורציה באתר "אופק" 2, בתחום הרישיון אופק/318 - אשר מלוא הזכויות בו הינן בבעלותה.

הקידוח הינו קידוח יבשתי, הממוקם בשטח חקלאי צפונית למושב ניר-צבי, אותה נקודת קידוח בה בוצע בעבר קידוח "דוד" 1. מועד תחילת הקידוח המשוער הוא 4-8 שבועות לאחר סיום הקידוח "אופק" 1. הקידוח עשוי להסתיים על פי ההערכות והמידע הידוע, לקראת סוף הרבעון הרביעי לשנת 2011. קידוח "אופק" 2 צפוי על פי ההערכות להימשך 8-12 שבועות.

בגלוב מצדיקים את ההחלטה לביצוע הקידוח, על בסיס "דוח המשאבים הפרוספקטיביים... לפיו ההסתברות להצלחה הינה כ-29.4% והאומדן המיטבי של המשאבים הפרוספקטיביים הוא כ-17.9BCM (כ-0.63TCF)". בגלוב מסבירים כי בהתחשב במחירי הגז והתמורה הכספית שיכולה להתקבל מהמאגר לעומת תקציב הקידוח שאושר, "הוחלט כי התועלת הכלכלית שעשויה לצמוח לשותפות מצדיקה את ביצוע הקידוח".

"הסתברויות להצלחה והאומדן המיטבי של המשאבים כפי שנתקבלו הופכים לכדאי את הקידוח ב'אופק' 2, כאשר כל התמורה מהקידוח תהיה של השותפות המחזיקה 100% ברישיון זה", התייחס צבי דרין, מנכ"ל חברת גלוב להודעה. "בידי החברה כל האמצעים לביצוע שני הקידוחים ואנו מתקדמים לקראת התחלתם".

עלות הקידוח "אופק" 2: כ-5.1 מיליון דולר

קידוח "אופק" 2 הינו כאמור קידוח חוזר לבור הקידוח של "דוד" 1, שנקדח בשנים 1993-1995, אשר כתוצאה מסיבות טכניות שכבות הפֶּרם בו לא נבדקו בשעתו. הקידוח יתבצע באמצעות מגדל קידוח ותכליתו לבחון המצאות גז טבעי בר-הפקה.

על פי תוכנית הקידוח, במהלך הקידוח ייקדח מעקף (Side Track) מעומק של כ-5,420 מ' ועד לעומק של כ-5,950 מטר לשכבת המטרה מגיל הפֶּרם למטרת גז. עלות הקידוח המוערכת עומדת על כ-5.1 מיליון דולר.

השותפות גלוב אקספלוריישן הוקמה באוקטובר 2009, ובעלי השליטה בה העבירו אליה שלושה רישיונות חיפוש - רישיון "אופק", הממוקם במרכז הארץ - באזור רמלה-לוד - ושבו בוצע קידוח "דוד 1", רישיון "בר-אור" בגליל המערבי ורישיון "יהל" במפרץ חיפה. ביוני 2010 הונפקה השותפות וגייסה מהציבור 47.7 מיליון שקל, בהנפקת יחידות השתתפות וכתבי אופציות. נכון להיום נסחרת השותפות בשווי של 115 מיליון שקל - כ-50% מעל שווי הכסף שבקופתה.