נציגת מאהל המחאה: "במאהל הבנתי שאני כבר בקו העוני"

בכנס "יוקר המחיה" בכנסת השתתפו שר הרווחה, שר השיכון ויו"ר האופוזיציה ■ הילה זיסברג: "רובנו עדיין גרים בשכירות ובעלי הדירות מנצלים אותנו בגלל שאין היצע"

במסגרת כנס נושא "יוקר המחיה" שערכה בכנסת ח"כ רונית תירוש (קדימה), בהשתתפות שר הרווחה משה כחלון, שר השיכון אריאל אטיאס ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני, דיברה נציגת מחאת הדיור בירושלים, הילה זיסברג מתנועת צעירים למען ירושלים, וציינה כי "אנו פועלים בעיר במשך כל השנה. אתמול ישבנו במאהל ביחד עם כל הארגונים הפעילים בעיר. אני חייבת לציין שלפני הכנס ראיתי את עצמי כמעמד ביניים. עכשיו הבנתי שאני הרבה יותר קרובה לקו העוני. בתואר הראשון עבדתי בשתי משרות. אני עובדת היום במשרה מלאה בתואר השני. עם מה שאנחנו משתכרים אנחנו לא מסיימים את החודש. היום צעירים שרוצים לקנות דירה צריכים לגייס מראש כחצי מיליון שקל. רובנו עדיין גרים בשכירות ובעלי הדירות מנצלים אותנו בגלל שאין היצע".

זיסברג הוסיפה כי "חשוב להבין שאי אפשר להציג פתרון כולל - כל אזור בארץ צריך פתרון משלו. מבחינתנו ירושלים היא עיר הבירה שלנו - איך שנתייחס אליה זה מה שיקרין למדינה. נכון להיום 6,000 איש עוזבים את העיר בכל שנה. מי שעוזבים אותה זה זוגות צעירים חילוניים. המאבק הוא גם על צביונה של ירושלים. אנחנו מגיעים לטקסים בעיר ומדברים על החשיבות של ירושלים אבל לא עושים יותר כדי לדאוג לאנשים בה"

על פי זיסברג, יש כמה פתרונות אפשריים לבעיות הדיור. "20 אלף דירות שמחכות לאישור - אלי ישי מעכב את האישורים והשר אטיאס לא מקדם פרויקטים לחילונים בארץ. הטבות בדיור מקבלים היום מי שיש להם הרבה ילדים, צריך להוסיף לזה גם את מי משרת במילואים, סטודנטים וכו', שיתאים גם לצעירים".