הארנק הסלולרי: לאומי קארד מאפשרת תשלום דרך הסלולר

זאת, באמצעות אפליקציה בשם ZOOZ שפותחה על ידי הסטארט אפ הישראלי טקטוס מובייל

חברות כרטיסי האשראי משיכות להתקדם לקראת הפיכת הטלפון הסלולרי לאמצעי תשלום. היום (ד') הודיעה לאומי קארד כי היא תאפשר תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי, ללא צורך בהתקנת חומרה בבית העסק או בהוספת רכיב בטלפון. זאת באמצעות אפליקציה בשם ZOOZ שפותחה על ידי הסטארט אפ הישראלי טקטוס מובייל. האפליקציה החינמית ובשפה העברית, פתוחה להורדה ללקוחות כל חברות כרטיסי האשראי בעלי טלפונים חכמים. מנכ"ל לאומי קארד היא תמר יסעור.

לדברי אייל שמעוני, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד, "אפליקציית ZOOZ מאפשרת יישום מיידי של המעבר של כרטיסי אשראי לתוך הטלפון הסלולארי. למעשה זו "טכנולוגיה מגשרת" (Bridge Technology) עד לכניסתו והטמעתו של שבב NFC, תהליך שצפוי להימשך שנים אחדות".

התשלום מתבצע כך: לאחר שהלקוח מוריד את האפליקציה מחנות ה-AppStore או מהאנדרואיד מרקט ונרשם לשירות, הוא מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו לתשלום עתידי. במעמד התשלום מוסר הלקוח לבית העסק את מספר הטלפון הנייד שלו, הקופאי מקליד את המספר כאמצעי תשלום בקופה, הלקוח מקבל הודעה בנייד על העסקה, בוחר את אופן התשלום (כל כרטיס אשראי, גם אם הונפק על ידי חברה אחרת) ומאשר את העסקה.

העסקה נסגרת בקופה ללא צורך בהצגת כרטיס האשראי והקופאי מוציא סליפ לחתימה. השירות נמצא בהרצה במספר בתי קפה ומסעדות כמו קפה קפה ובורגוס בר. לדברי לאומי קארד בהמשך השנה יורחב למאות בתי עסק נוספים.

יצוין כי לפני מספר שבועות הודיעה ישראכרט כי ברבעון הקרוב תערוך פיילוט ליישום תשלומים בסלולר באמצעות טכנולוגיית ה-NFC (רש"ת: Near field communication) המאפשרת תשלום ללא גיהוץ או מגע של הכרטיס אלא רק על ידי נפנופו מעל נקודת המכירה. במסגרת הפיילוט תנפיק ישראכרט כרטיס אשראי אלחוטי או מדבקה אלחוטית שתוצמד למכשיר הסלולארי. התשלום יבוצע באמצעות הצמדת הכרטיס/המדבקה (ובעתיד הטלפון הסלולארי) לקופת בית העסק (POS).