מכרז הסלולר: גם מירס תבקש לשלם 360 מ' ש'

מירס לא תילחם בזכיית גולן טלקום במכרז הסלולר ■ מתכננת לבצע את השיחה הניסיונית הראשונה ברשת החדשה שהיא מקימה - כבר באוקטובר

חברת מירס מחליטה שלא לנסות ולסכל את זכייתה של חברת גולן טלקום במכרז הסלולר, ולהמתין ולראות האם גולן טלקום תצליח להעמיד ערבות בסך 360 מיליון שקל. אם גולן טלקום תעמיד את הערבות, מירס תצפה שמשרד התקשורת יפחית לה את סכום הערבות שהעמידה בסך 705 מיליון שקל, ותשווה אותו לזה של גולן טלקום - כך נודע ל"גלובס".

לנוכח העובדה שקבוצת גלפנד נפסלה וגולן טלקום נבחרה במקומה, העלו גורמים בחברה את האפשרות לדרוש שגולן טלקום תידרש לשלם אף היא 700 מיליון שקל, כך שההצעות של שני הגורמים שזכו במכרז יהיו שוות והם יתחילו לעבוד מנקודת פתיחה זהה.

במירס סבורים היום שאם גולן טלקום תיכנס ותעמיד ערבות, יש להפחית את הערבות שהפקידה מירס עצמה, וזאת משום ששתי הקבוצות שנפסלו הקפיצו את מחיר המכרז ל- 700 מיליון שקל ולא עמדו במחויבות שלקחו על עצמם, ובכך גרמו למירס נזק שכן היא נאלצה להעלות את ההצעה שלה במכרז הסלולר ללא הרף בעקבות שתיהן. לכן, לפי מירס, מן הראוי שבעקבות פסילת שתי הקבוצות (בצלאל וגלפנד), תכיר בכך ועדת המכרזים ותפחית את סכום הערבות שהפקידה.

במקביל, החברה ממשיכה בעבודה להקמת הרשת הסלולרית החדשה שלה. ל"גלובס" נודע שהחברה מתכננת לבצע את השיחה הראשונה הסלולרית כבר באוקטובר הקרוב במסגרת הניסויים והבדיקות שתבצע לפני ההשקה. על פי תוכניותיה, החברה תשיק את הרשת ברבעון הראשון של השנה הבאה.