גלפנד שוקל בג"ץ על פסילתו במכרז הסלולר

גורמים בקבוצת גלפנד: העובדה שרק בנקים זרים הסכימו להעמיד ערבות הייתה צריכה לשנות את עמדת וועדת המכרזים

קבוצת גלפנד, שזכייתה במכרז הסלולר נשללה ממנה שלשום, ובמקומה נבחרה גולן טלקום, פנתה אתמול (ג') למשרד התקשורת ולוועדת המכרזים, וביקשה לקבל לידיה את כל הנתונים שהביאו להחלטת הפסילה. ככל הנראה בקבוצה שוקלים לערער על החלטת ועדת המכרזים לאחר שילמדו את החומרים, ואולם בכל מקרה ההחלטה עדיין לא התקבלה, והיא נתונה בידיו של ראש הקבוצה, מייקל גלפנד, ושותפו לואיס מייברג.

גורמים בקבוצה סבורים שהפסילה נובעת מסיבה שאיש כולל ועדת המכרזים לא יכול היה לצפות אותה, ולכן היא אינה סבירה. לדבריהם, העובדה שבנקים בארץ לא היו מוכנים להעמיד את המימון לקבוצה, בעוד שבנקים זרים כן היו מוכנים לעשות זאת, מלמדת על בעיה אובייקטיבית שלא צריכה להוביל לפסילתה של הצעה זוכה, אלא להיפך - לשנות עמדה ולהסכים לערבות מבנק זר.

נזכיר גם שקבוצת גלפנד הקפיאה את העתירה שלה נגד חברת מירס לאחר שהיא הוכרזה כזוכה בעקבות פסילתו של חזי בצלאל. כעת, משנפסלה החברה, ולטענתה שלא בצדק, עשויה החברה לחדש את העתירה, שבה היא טוענת שמירס לא עמדה בתנאי המכרז בכל הקשור לאופן שבו רשמה בעלי מניות שמחזיקים 5% ממניותיה (אמנון דיק וירון גזית).

מהלך של גלפנד יכול להוביל לאנדרלמוסיה שלמה, משום שעתירה שלו בעניין הערבות מבנק זר, יכולה להוביל לעתירות של גופים אחרים שהתכוונו להשתתף במכרז או שנפסלו בטענה שגם להם יש להעניק הזדמנות להעמיד ערבות מבזק זר.

בכל מקרה, לדעת משפטנים בכירים, הסיכוי של עתירה כזו הוא נמוך מאוד, משום שוועדות מכרזים ממשלתיות, כמו הוועדה הזו, מקפידות על קוצו של יוד ונוהגות בזהירות רבה, ומכאן שהסיכוי לנצח ועדה כזו בבית משפט אינו גבוה.