ה"סופרטנקר" נפתחה להצעות: יישקל גם דיור בר השגה

הוועדה המשותפת לחוק ה"סופרטנקר" בשוק הנדל"ן קיצרה גם את זמני התחלת התוכניות למגורים מ-3.5 ל-2.5 שנים

האם עוד יש סיכוי לשלב את אלמנט הדיור בר השגה בחוק ה"סופרטנקר" להאצת הבנייה? אחרי שמוקדם יותר הפילה הקואליציה את הצעתו של ח"כ שלמה מולה (קדימה) להכניס קידום דיור בר השגה להצעת החוק להאצת הבנייה למגורים, ביקש הערב ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר הוועדה המשותפת (פנים וכלכלה) לקידום הצעת החוק, שחברי הכנסת יגישו לו עד יום ראשון הצעות להגדרת דיור בר השגה.

דיון הוועדה המשותפת ביום ראשון ייאפשר ככל הנראה הכנסת הוראות לדיור בר השגה לתוך הצעת חוק ה"סופרטנקר". אתמול, כזכור, אישרה הוועדה המשותפת את הצעת החוק להאצת הליכי הבנייה למגורים לקריאה שנייה ושלישית. הערב התכנסה הוועדה לדיון דחוף על מנת לתקן את סעיף 27 להצעת החוק, שלפיו ביצועה של תוכנית לדיור לאומי יחל תוך שלוש שנים וחצי מיום אישורה.

תיקון 27 להצעת החוק נועד לוודא עמידה ביעדי הממשלה לעניין הגדלת היצע הדירות למגורים ולוודא שהתוכניות ימומשו והבנייה לפיה תחל מיד עם אישורה.

התיקון שאושר הערב בוועדה הוא שביצוע של תוכנית לדיור לאומי חיל בתוך שנתיים וחצי מיום אישורה - כלומר, קיצור של שנה לעומת הזמן המקורי שהוצע בהצעת החוק. הסעיף המקורי פירט שהכוונה בתחילת ביצועה של תוכנית לביצוע בפועל של 20% מכלל עבודות התשתית המתוכננות בשטח התוכנית. אולם הוועדה היום תיקנה חלק זה של הסעיף וקבעה שתחילת ביצועה של תוכנית תיחשב רק אחרי ש-25% מכלל עבודות התשתית המתוכננות בשטח התוכנית כבר בוצעו בפועל.

שאמה-הכהן הסביר בדיון שהתיקון התאפשר לאחר פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין. ד"ר גבי גולן ממשרד ראש הממשלה ציין שלאחר פגישה זו הנחה נתניהו את אנשי משרדו כי הזמן לביצוע תוכניות לדיור לאומי שאושרו יהיה 30 חודשים. "זה מלחיץ את כל המעורבים בדבר, אבל נעמוד בלוחות הזמנים", הוסיף גולן.

שאמה-הכהן ציין כי "השינוי הוא מבורך ומשפר את החוק ומקרב את בשורת ירידת המחירים. השינוי מוכיח שיוזמי החוק חושבים על מחוסרי הדיור ולא על הקבלנים".