יואב בן אור מונה למנהל המיוחד של קרנות הפנסיה שבהסדר

עמיתים הוא הגוף המוסדי הגדול ביותר בישראל, המנהל נכסים בסך של כ-160 מיליארד שקל ונותן שירות לכמיליון עמיתים ופנסיונרים

המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג מינה את יואב בן אור למנהל המיוחד של קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר "עמיתים". עמיתים הוא הגוף המוסדי הגדול ביותר בישראל, המנהל נכסים בסך של כ-160 מיליארד שקל ונותן שירות לכמיליון עמיתים ופנסיונרים.

ביוני 2011 מינתה הממשלה ועדה ציבורית, שתפקידה להציע למפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, מועמדים לתפקיד המנהל המיוחד של עמיתים. בוועדה מכהנים השופט בדימוס אורי גורן יו"ר הוועדה, אברהם ביגר, צבי זיו, בן ציון פרחי ודב רונן. הוועדה פרסמה הזמנה להגיש מועמדות לתפקיד המנהל המיוחד לקרנות הפנסיה שבהסדר, לה נענו למעלה מ -20 מועמדים. בסופו של הליך הוצעו שלושה מועמדים לתפקיד ומתוכם החליט המפקח למנות את יואב בן אור לתפקיד.

בן אור, בן 43 בעל תואר ראשון במנהל עסקים ומשפטים ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון מהאוניברסיטה העברית. בין השנים 1999-2010 עבד בן אור באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר במגוון תפקידים. בתפקידו האחרון במשרד האוצר שימש כמשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר "אני מברך את יואב בן אור על מינויו לתפקיד. הכרתי את יואב בתפקידו כסגן הממונה על שוק ההון, ואין לי ספק שניסיונו וכישוריו יתרמו להצלחה בתפקידו ולשמירה על כספי העמיתים. בהזדמנות זו אני מעוניין להודות ליעל אנדורן על שמילאה את תפקידה במסירות ובמקצועיות ועיצבה, במידה רבה, את המבנה המיוחד, לפיו פועלות הקרנות כיום. ברצוני לאחל ליעל בהצלחה בהמשך דרכה".

המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, ציין כי "בן אור הוא המועמד המתאים ביותר להוביל ולנהל את הקרנות שבהסדר בעת הזו, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד". כמו כן, פרופ' שריג הודה ליעל אנדורן, המנהלת היוצאת, על ההישגים אליהם הובילה את הקרנות שבהסדר בתקופת כהונתה, על תרומתה הרבה לעמיתים בקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, ואיחל לה הצלחה רבה בדרכה החדשה. "יעל ניהלה את עמיתים ברגישות ובאחריות רבה, בייחוד בתקופת המשבר. יעל הובילה בהצלחה את תהליך האיחוד התפעולי של הקרנות שבהסדר, והביאה לחיסכון רב בהוצאות של הקרנות לטובת העמיתים, ועל כך מגיעים לה שבחים ותודות מציבור החוסכים בקרנות."