נכנסים לתמונה: איפה הכי כדאי לעצב אלבום דיגיטלי?

"גלובס" בדק את האתרים שמציעים ליצור אלבום דיגיטלי על-פי טעמו של הלקוח: אתר זומה קצת יותר מוצלח מהאחרים, בזכות שילוב בין תוכנה ידידותית ומחיר נוח

הטרנד החם של עיצוב התמונות באינטרנט הוא יצירת אלבומים דיגיטליים. בקלות, בלי ידע מוקדם ובעלות שמתחילה ב-250 שקל, אפשר לעצב אלבום מקצועי בהיקף של 40 עמודים.

מצלמות דיגיטליות נמצאות בכל מקום, אצל כל אחד ובכל רגע, ועוד לא אמרנו מילה על המצלמות בטלפונים הסלולריים. כל טרנד הצילום הזה מילא את כונני האחסון שלנו בכמויות אדירות של תמונות, ומכאן צמח הצורך לעשות סדר ולהבליט את התמונות הטובות ביותר שצילמנו.

המענה לצורך הזה בא בדמות שירות לעיצוב אלבומים לתמונות דיגיטליות, שכול כולו בידי הגולש בבית. ניתן להוסיף ולהוריד עמודים, לעצב, לסובב, לערוך ולחתוך וכל זאת לפי הרצון האישי.

בסיום העבודה שולחים את הקובץ שנוצר לאתר שמפיק את האלבומים ובתוך 7-10 ימים האלבום מגיע עם שליח.

סקרנו את השירותים המובילים בישראל, וכמו בכל ענף, המסקנות מורכבות: אם התקנה והפעלה של תוכנה ייעודית מלחיצה אתכם, שירות אלבומי התמונות של וואלה!שופס הוא הפתרון עבורכם, אך תיאלצו להמתין זמן מה עד שהתמונות שלכם יעלו לרשת; אם אתם מחפשים גימיק נחמד ברוח התקופה, אלבומי התלת-ממד של פיק-א-בוק יעשו את העבודה.

לופה וזומה יאפשרו לכם לעצב עוד מוצרים המבוססים על התמונות שלכם מלבד אלבומי תמונות, ובין שני האתרים האלה זומה עדיף, בעיקר בזכות תוכנה ידידותית יותר ומחירים אטרקטיביים. אם המחיר הוא הדבר הכי חשוב עבורכם, וואלה! שופס וזומה הם הזולים ביותר.

אז במי לבחור?

לאחר השוואה מעמיקה, נראה שזומה הוא האתר המוצלח ביותר: התוכנה שלו היא הנוחה והקלה ביותר מכולם, וגם מציעה מגוון נאה של אלבומים. מחיריו הם במקום השני מבחינת אטרקטיביות (וואלה הכי זולים).

במקום השני לופה, בזכות המגוון המוצרים הגדול והעשיר ביותר מבין כולם (הדפסה על קנבס, תמונות אומנות, אלבומים מעוצבים של דיסני ועוד), אך התוכנה מעט מסורבלת והמחירים די גבוהים.

במקום השלישי פיק-א-בוק, שלא מצליח ממש להתבלט ולהתעלות על השניים הראשונים. התוכנה שם בסיסית עם עריכה בסיסית, והאתר מציע רק אלבומים ולוחות שנה. נוסיף על כך שגם המחירים שם לא כל כך אטרקטיביים בהשוואה למתחרים.

במקום הרביעי והאחרון וואלה!שופס, משום שהוא מציע הכי מעט מבין כולם. תוכנת העריכה שלו הכי בסיסית ומציעה הכי פחות אפשרויות עריכה ודוגמאות עיצוב. יתרונו בכך שהוא לא דורש הורדה והתקנה של תוכנה, אך החיסרון הוא שהמשתמש נאלץ להעלות את התמונות שלו לאינטרנט. זאת אומרת, האתר מציג משהו חדשני יותר מהמתחרים, אבל זה לא מספיק. הוא גם הזול ביותר, אבל שוב, האפשרויות בו מאוד מוגבלות, הן בעריכה ובעיצוב והן במבחר המוצרים.

Zooma (זומה) - נוח ולא יקר

שיתוף פעולה בין נציגת פוג'י-פילם בישראל והוצאת הספרים ספר עם מסר. גם כאן יש תוכנה חינמית להורדה אל המחשב האישי, שבה ניתן לשתול את התמונות היכן שתבחרו בעמודי האלבום.

תכונות עיצוביות: לזומה יש מגוון רחב מאוד של עיצובים מובנים לאלבומי תמונות בנושאים שונים כגון חתונות או מסיבות רווקים, ימי הולדת או אלבומי הריון, קטלוג מוצרים לעסקים ופרזנטציות וכן גם עיצובים להגדות פסח שתוכלו ליצור בעצמכם.

גם לזומה יש מגוון פורמטים וגדלים לאלבומים ומספר העמודים נע בין 28 ל-140 עמודים. קיימת אפשרות ליצירת לוחות שנה, הזמנות לאירועים וכרטיסי ברכה וכן גם תמונות קולאז'.

מחירים: מ-49 שקל עבור אלבום כיס (Pocket) קטנטן לכמעט 600 שקל עבור אלבומים מושקעים יותר. גם כאן המחיר נקבע לפי כמות הדפים ויש אלבומי HD מיוחדים.

אלבום דיגיטלי זומה
 אלבום דיגיטלי זומה

לופה (Lupa) - מגוון רחב של עיצובים

השירותים המוצעים בלופה כוללים יצירת אלבומים דיגיטאליים באמצעות תוכנה חינמית הניתנת להורדה באתר. התוכנה של לופה אולי נראית קצת מסורבלת אבל מתרגלים אליה ומתמצאים בה מהר מאוד.

אחרי שבוחרים תבנית לספר התמונות, כל שיש לעשות הוא למקם את התמונות השמורות על המחשב שלכם במקומות המיועדים. ניתן לעצב ולערוך כל תמונה בכלים שונים (חיתוך, הגדלה/הקטנה, סיבוב ועוד) וכן גם להוסיף טקסט על התמונות או הדפים. במרכז המסך נמצאת הטיוטה של האלבום שלכם כך שתוכלו לראות בדיוק כיצד הוא ייראה בסוף העבודה.

תכונות עיצוביות: שני סוגי כריכות, קשה או ספירלית, 16-104 עמודים. אין הגבלה על מספר התמונות בכל עמוד.

מה עוד באתר? הדפסת תמונות על בד קנבס, הדפסת לוחות שנה, כרטיסי ברכה וכן אלבומי תמונות עם הדמויות והעיצובים של דיסני עבור ילדים.

מחירים: בין 76 שקל ל-519 שקל, בהתאם למספר העמודים ולגודלם.

אלבום דיגיטלי לופה
 אלבום דיגיטלי לופה

Pic A Book (פיק-א-בוק) - מעט מגביל

הוותיק בביצה המקומית. האתר מציע הורדת תוכנה חינמית להפקת האלבום שתומכת רק במערכת ההפעלה חלונות, אך מאפשר הפקת אלבומים גם למשתמשי מאק, באמצעות ייצוא העיצובים בתוכנת iPhoto לקובץ PDF. בפיק-א-בוק מצאנו כמות מרשימה ביותר של עיצובים ותבניות לאלבומים כמו גם מבחר של כריכות שונות בגמורים שונים לכל האלבומים.

פיק-א-בוק גם מציע את הטכנולוגיה האחרונה בהתאם לרוח התקופה - אלבומי תמונות בתלת-ממד. תוכלו לעצב אלבום ובתהליך ההדפסה שלו התמונות יעברו המרה לפורמט תלת-ממד שניתן יהיה לצפות בו עם משקפיים מתאימים. מספר העמודים שניתן לבחור באלבומים של פיק-א-בוק הוא הנמוך ביותר בהשוואה למתחרים, והוא נע בין 12 ל-100 עמודים באלבום. בנוסף בחלק מהאלבומים המעוצבים תדרשו לשלם על מינימום של 60 עמודים במחיר קבוע, גם אם בפועל תנצלו פחות.

מחירים: בין 78 שקל לספר כיס של 12 עמודים ועד ל-700 שקלים עבור 100 עמודים באלבום ענק ומהודר.

אלבום דיגיטלי פיק א בוק
 אלבום דיגיטלי פיק א בוק

וואלה!שופס - לעצב מכל מחשב

עיצוב אלבומי תמונות שכולו באינטרנט. בניגוד למתחרים, אין צורך להתקין תוכנה על המחשב האישי. היתרון הוא שתוכלו לעבוד על אלבומי התמונות שלכם מכל מקום ומכל מחשב עם חיבור אינטרנט ולשלב כמה אנשים באותו פרויקט. החיסרון: את התמונות יש להעלות לאתר התוכנה, כך שאם יש לכם הרבה תמונות ובאיכות גבוהה, תצטרכו להמתין שכולן יעלו ויהיו זמינות באתר, או לסנן ולהקטין אותן מראש.

תכונות עיצוביות: יש פחות עיצובים ותבניות מובנות מאשר למתחרים, 3 סוגי אלבומים, ופחות חופש עריכה בתוך העמודים, כיוון שהכול בנוי בתבניות מוכנות מראש. כמות העמודים נעה בין 24 ל-130 (באלבום כיס אפשר לקבל מ-20 עד 44 עמודים), 3 סוגים של כריכות (קשה או רכה וסיכות) וגם הגדרת סידור העמודים באלבום (מימין לשמאל או ההפך).

מחירי האלבומים: בין 15 שקל ל-24 עמודים באלבום מרובע מיני, עד 253 שקל עבור 42 עמודים באלבום מרובע גדול. ניתן גם להוסיף עמודים בודדים במחיר שנע בין שקל אחד ל-3 שקלים.

אלבום דיגיטלי וואלה שופס
 אלבום דיגיטלי וואלה שופס