S&P חוזרת ומזהירה: "נוריד דירוג האשראי של ארה"ב"

כלכלני S&P חוזרים על אזהרתם משבוע שעבר: "יש סבירות של 50% שנוריד את דירוג האשראי של ארה"ב ב-90 הימים הקרובים"

סוכנות הדירוג הבינ"ל S&P מזהירה היום (ה') בשנית כי תפגע בדירוג האשראי המושלם (AAA) של ממשל ארה"ב, וכי היא עדיין נמצאת במעקב אחר דירוגה עם השלכות שליליות.

"בראייתנו, בהתחשב בדינמיקה של ההתנהלות הפוליטית סביב אישור העלאת תקרת החוב, יש סבירות של 50% שנוריד את דירוג האשראי של ארה"ב ב-90 הימים הקרובים", כותבים כלכלני סוכנות הדירוג.

זאת, לאחר ש-S&P הודיעה בשבוע שעבר ביום ו', כי הכניסה את דירוג האשראי ארוך הטווח של ארה"ב למעקב, וכי קיים סיכוי להורדתו. כלכלני סוכנות הדירוג לא הסתפקו בכך, והזהירו גם כי אי-הסכמה על הקיצוצים בתקציב הממשלתי והעלאת תקרת החוב, עשוייה להוביל להורדת דירוג האשראי של גופים פיננסיים מוסדיים מרכזיים בארה"ב - דוגמת חברות ביטוח, בנקי משכנתאות, וקרנות שונות.

דירוג החוב של ארה"ב זוכה כבר תקופה לא קטנה לדירוג מושלם "AAA", אך סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית הדירוג לשלילית כבר בחודש אפריל, ולדבריה הדיון הפוליטי בעניין החוב רק החמיר מאז וכך גם היקפו.

נזכיר, כי החוב של ארה"ב מסתכם בסכום ענק של 14.3 טריליון דולר, ובין הרפובליקנים לדמוקרטים קיימת מחלוקת על תקרת החוב, מחלוקת שלדברי S&P תרמה רבות להורדת הדירוג האפשרית.