הרשות לניירות ערך דורשת הבהרות מבן-דב

לאחר שהיום הוצג מתווה הסדר החוב של אילן בן דב, בעל השליטה בטאו, למחזיקי האג"ח - פנתה הרשות לני"ע במכתב בדרישה להבהרות בנוגע להסדר

לאחר שהיום (ה') באסיפת בעלי האג"ח של טאו תשואות , הציגו קברניטי טאו את הסדר החוב שהוצע לידי בעל השליטה בה, אילן בן דב - הודיעה הערב טאו לבורסה בת"א כי קיבלה מכתב מהרשות לניירות ערך בדבר הסדר החוב המוצע, בו מופנות אליה מספר שאלות בנוגע להסדר.

נזכיר כי היקף החוב של טאו למחזיקי האג"ח עומד על 423 מיליון שקל (361 מיליון שקל לסדרה ב' ו-63 מיליון שקל לסדרה ג'). זאת, כאשר הצעתו של אילן בן דב היא להעביר לחברת ההשקעות הכושלת שלו את מניות השליטה בחברת סאני, באמצעותה הוא מחזיק בחברת פרטנר , ושמחזיקי האג"ח ימירו את כל החוב למניות טאו.

במסגרת הסדר החוב, בן דב הודיע כי הוא מוותר על כ-6% ממניות טאו, שאותן הוא אמור לקבל לפי הצעת מתווה הסדר החוב בגין החזקותיו באג"ח טאו, וכי יעביר אותן ליתר מחזיקי האג"ח, כך שהתמורה אשר לה הם זכאים תגדל מ-19% ל-25% ממניות טאו.

הרשות לניירות ערך התייחסה במכתבה לעובדה כי במסגרת הסדר החוב המוצע, אין כוונה לפרוע מול מחזיקי האג"ח את מלוא ההתחייבויות, ולפיכך "בעל השליטה אינו זכאי לפירעון האג"ח המוחזקות בידיו". לפיכך, דורשים ברשות לני"ע מטאו הסבר כיצד אילן בן דב יוכל לקבל מניות בעבור את האג"ח שברשותו, אשר לא נפרעו - וכיצד "אילו ישמשו כדי לפצות את המחזיקים שהפסידו, בגין ביצוע ההסדר".

בנוסף, התייחסו ברשות לני"ע לעובדה שכל אחד ממחזיקי האג"ח צפוי להצביע במסגרת אישור הסדר החוב, על כמות המניות הכוללת שהוא צפוי לקבל במסגרתו ללא התחשבות בגורם המשלם.

לטענת הרשות, "הרי שמחזיקי האג"ח שיקבלו תמורה נוספת מבעל השליטה בגין הפסד שנוצר להם, יתומרצו הלכה למעשה שלא למקסם את התמורה הצפויה להיות משולמת במסגרת ההסדר על ידי החברה".

ברשות דורשים מטאו להסביר כיצד הדבר עולה בקנה אחד עם הדרישה לשיוויון בין כלל מחזיקי האג"ח במסגרת הסדר החוב, וכיצד תתמודד טאו עם "העיוות הנוצר בשיקולי ההצבעה של אילו מבין מחזיקי האג"ח הצפויים לקבל תמורה נוספת מבעל השליטה לבין אלו שיקבלו את חלקם אך במסגרת ההסדר מול החברה".

את התשובה למכתב מטאו, דורשת הרשות לניירות ערך לקבל עד יום שני הקרוב (ה-25 ליולי).