נתניהו יציג צעדים חדשים בתחום הנדל"ן

בפגישה שהסתיימה סמוך לכניסת השבת הנחה נתניהו לגבש מספר תוכניות שיוצגו לציבור כבר בימים הקרובים ■ נתניהו: "המחאה משקפת מצוקה אמיתית. נביא פתרונות למצוקת הדיור" ■ מחר בערב תתקיים הפגנה המונית של אנשי מחאת האוהלים בכיכר הבימה

בתום שורה של פגישות והתייעצויות שהתקיימו בשבוע האחרון בלשכת ראש הממשלה, צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודיע בימים הקרובים על שורה של צעדים לפתרון מצוקת הנדל"ן שצפויים לסייע בעיקר לזוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים.

במהלך פגישה נוספת שהסתיימה סמוך לכניסת השבת בין ראש הממשלה, שר האוצר יובל שטייניץ, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל ואודי ניסן, הנחה נתניהו את שטייניץ ואטיאס ואת צוותיהם לגבש מספר תוכניות שיוצגו לציבור כבר בימים הקרובים.

הפתרונות שיוצגו יכללו לא רק חקיקה מתאימה, אלא גם צעדים אופרטיביים שיביאו להקלה במצוקת הנדל"ן בטווח הבינוני. בלשכת ראש הממשלה מציינים כי הרפורמה בוועדות הדיור הלאומיות והרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שיאושרו בשבוע הבא בכנסת בקריאה שנייה ושלישית יתנו את הפתרון לטווח הארוך.

במהלך הדיון אמר נתניהו כי הוא סבור שהמחאה על גובה מחירי הדיור "משקפת מצוקה אמיתית". לדבריו, מקור המצוקה הוא בבירוקרטיה המכבידה ובהחלטות ממשלתיות שגויות שהתקבלו במהלך העשור האחרון.

"כפי שהצלנו את כלכלת ישראל, נביא פתרונות למצוקת הדיור. המחאה הרחבה נותנת לנו רוח גבית להשלמת חקיקת הרפורמות שישנו את פני שוק הדיור בישראל", הוסיף נתניהו.

שטייניץ חשף בפגישה נתונים על-פיהם הרפורמות שהובילה הממשלה כבר הובילו לבלימת העלייה במחירי הקרקעות בארץ וכי יש סימנים ראשונים של התחלת ירידה במחיר הקרקע. שר הבינוי והשיכון הציג נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על-פיהם השנה ישנן 45 אלף התחלות בניה בכל הארץ. לדבריו, זהו המספר הגדול ביותר של התחלות בניה בעשור האחרון. "זוהי תוצאה ישירה של הצעדים שכבר נקטנו והצעדים הבאים יגבירו מגמה זו", אמר אטיאס.

נזכיר כי מחר צפויה הפגנה המונית של אנשי מחאת האוהלים אליהם מצטרפים גם הסטודנטים לרפואה. התאחדות הסטודנטים שולחת אוטובוסים מכל קצוות הארץ כך שהמארגנים צופים משתתפים רבים מאוד בהפגנה.