גבאי: "נתניהו לא מרגיש שהכיסא שלו מתנדנד בגלל המחאה; הצמיחה הכלכלית כאן חסרת תקדים"

מנכ"ל משרד רה"מ היוצא שולל בראיון לגל"צ את הקריאות להחלפתו של שר האוצר יובל שטייניץ: "רה"מ ושר האוצר עובדים בשיתוף פעולה יפה" ■ מעריך שנתניהו יציג צעדים חדשים בתחום הנדל"ן תוך יומיים-שלושה ■ "לכל אזרח בישראל יש עבודה; אנחנו לא יוון או ארה"ב"

אייל גבאי, מנכ"ל משרד רה"מ היוצא, טוען היום (א') בראיון לגלי צה"ל שאין מתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יובל שטייניץ ומעריך שנתניהו יציג את הצעדים החדשים שלו בשוק הנדל"ן תוך 3 ימים.

"הייתי בכל המפגשים הכי אינטימיים עם שר האוצר וראש הממשלה ולא ראיתי שום מתח ביניהם", אמר גבאי. "ראיתי 2 אנשים שעובדים בשיתוף פעולה יפה. שר האוצר רתום לפתרון בעיית הדיור. לא שמעתי בדל הערה מכיוון רה"מ על שר האוצר. ככל שאני יכול להגיד את זה - אני חושב שלא יוחלף שר האוצר, אבל אני לא ראש הממשלה. יש אנשים שמנסים לחמם את האווירה וזה לא במקום".

גבאי נשאל מדוע הממשלה לא מספקת מענה לדיור בר השגה ולא הכלילה פתרונות של דיור בר השגה ברפורמה במינהל מקרקעי ישראל, וענה: "דיור בר השגה זה מונח שאף אחד לא הגדיר אותו. כל אחד משתמש בביטוי הזה וכל אחד מתכוון למשהו אחר. כל אחד נותן הגדרה אחרת וזה רק מוכיח שאין שום הבנה מה עומד מאחורי העניין הזה. לדוגמה דירות קטנות - ראשי ערים מתנגדים שאוכלוסיה חלשה תגיע לערים שלהם ומתנגדים לבניית דירות קטנות".

גבאי סבור שרה"מ יכריז על צעדים נוספים בשוק הנדל"ן תוך יומיים-שלושה, וכאשר נשאל האם נתניהו מרגיש שהכיסא שלו מתנדנד בגלל המצב הכלכלי, ענה: "ממש לא. בואו נלך לעובדות - האבטלה בישראל הכי נמוכה בעולם המערבי. בואו נסתכל סביבנו ונבין שנתניהו ושטייניץ קיבלו כלכלה במצב של איום על מדינת ישראל והובילו אותה לצמיחה חסרת תקדים. מהצמיחה הזו נהנים כל אזרחי מדינת ישראל. תארו לעצמכם שהיינו במצב של יוון או ארה"ב - איך היינו מסתכלים לאזרחים בעיניים? לכל אזרח כאן יש עבודה".