מדד נדל"ן כחול-לבן סיים שבוע ירוק חרף צניחת מנופים

מנופים צנחה בכ-10% בשבוע החולף על רקע מעצר הבית של ג'קי בן זקן ■ מתקדמת עסקת המיזוג בין מליסרון לבריטיש ישראל ■ נכסים ובנין רכשה בנין בשיקאגו תמורת 187 מ' ד'

‎‎מניות הנדל"ן זכו לעדנה השבוע כשמדדי נדל"ן 15 ונדל"ן כחול-לבן סיימו את השבוע בעליות. עבור מדד כחול-לבן לא מדובר בדבר של מה בכך - היות ומנופים צנחה השבוע ב-10%, על רקע מעצר הבית של ג'קי בן זקן, מבעלי השליטה והדמות המזוהה ביותר עם החברה.

‏כזכור, בן זקן ושותפים לו חשודים בהרצת המניה, כך שתוכל להיכנס למדד ת"א-100. צניחת המניה השבוע מרחיקה את החברה מהשווי בו מבקש בן זקן לרכוש את מניות מרקוס וובר, שותפו הסינגפורי לשעבר בחברה.

‏בן זקן ושותפו לגרעין השליטה במנופים אברהם נניקשווילי, ביקשו לממן את הרכישה באמצעות קופת המזומנים של ‏BGI‏, חברה בת של חברה עליה השתלטו מוקדם יותר. אם העסקה הזו לא תאושר עד ספטמבר, לנניקשווילי ולוובר יש אופציה לרכוש את מניותיו של בן זקן עצמו במנופים.

‏הרחק משם מתקדמת עסקת המיזוג בין מליסרון לבריטיש ישראל . השבוע אישר דירקטוריון מליסרון את המתווה העסקה, לפיו בריטיש ישראל תהפוך לחברה פרטית ובעלי מניותיה יקבלו בחלקים שווים מניות מליסרון ותמורה כספית, לפי הערכת שווי לחברה.

‏אבי לוי, מנכ"ל עופר השקעות, החברה האם של מליסרון, ימונה למנכ"ל בריטיש ישראל (במקומו על עמיר בירם) ויזכה לשכר שעלותו החודשית 200 אלף שקל, לא כולל אופציות ששווין יכול להגיע עד ל-1.9 מיליון שקל נוספים. אופיר שריג, במנכ"ל הכספים של נטוויז'ן, יחליף את טל גינזבורג כסמנכ"ל הכספים בבריטיש ובחברה הממוזגת.

‏מעבר לים רכשה נכסים ובנין בנין משרדים נוסף בשיקאגו תמורת 187 מיליון דולר, בעסקה שאמורה להיסגר עד ספטמבר, ממקורותיה העצמיים ומהון זר. עד סוף השבוע הספיקה החברה להנפיק אגרות חוב, כשהשבוע יתקיים הגיוס מהציבור.

‏בארץ, לוטשת קבוצת עזריאלי עיניים לקרקעות ולקניון שחולקת אזורים בחלקים שווים עם שיכון ובינוי נדל"ן בשכונת עיר ימים בנתניה. אם תצא עסקה לפועל, הרי שמדובר בצעד נוסף של עזריאלי בתחום המגורים.