קיצוני המחמד של אבי ניר

בקשת, ולא בפעם הראשונה, המצפון לא מתעורר, וריח הבחילה לא עולה באפה

אין גבול? אין גבול. כנראה שאין. ברור שאין. שום גבול.

כשמדובר בשידורי קשת, מסתבר שמה שנראה כמו תחתית הבאר הוא רק המכסה, ושני האורות מולנו אינם שני אופנועים אלא משאית אשפה.

בסוף השבוע פורסם בתקשורת על פנייה שנעשתה לפני כחודש וחצי אל פעיל הימין הקיצוני איתמר בן-גביר בבקשה להשתתף בתוכנית "האח הגדול" בערוץ 2. בן-גביר לא שלל את הרעיון, אך הציב תנאים נוקשים שכללו שמירת שבת, ובתום משא-ומתן הוחלט לוותר על שירותיו. זה קרה רק אחרי שהעורכת המיועדת של התוכנית הסבירה לבן-גביר שהוא נבחר כדי להביא רייטינג.

אלא מה? בן-גביר הוא עבריין. ב-15 השנים האחרונות הוגשו כנגדו קרוב ל-50 כתבי אישום, והוא הורשע בדין 8 פעמים לפחות, בין השאר על התפרעות, הסתה לגזענות, השחתת מקרקעין, תקיפת שוטר ותמיכה בארגון טרור.

זמן קצר לפני רצח רבין, כשהוא בן 19 בלבד, החזיק בן-גביר את סמל מכוניתו של ראש הממשלה שנתלש, והודיע: "הגענו אל הרכב, נגיע גם לרבין". אתם תגידו מה זה עושה לכם בגוף.

אבל בשביל קשת, בן-גביר הוא סלב. קיצוני מחמד. פרובוקטור יוצר עניין. אצל הזכיינית הזו - ולא בפעם הראשונה - אין חוש ביקורת, המצפון לא מתעורר, וריח הבחילה לא עולה באפה. אולי כי ניחוח הכסף חזק יותר.

בימים שבהם נפלה מועמדותו של בן-גביר פנו אנשי התוכנית גם לדפני ליף, ממנהיגות מאהל המחאה ברוטשילד, בהצעה שתיכנס לבית "האח הגדול", כי - ואני מצטט - "יהיה לך בית לחודשיים". ליף שלחה אותם לכל הרוחות. כנראה שלא כולם ירדו מהפסים.

"האח הגדול" היא תוכנית הדגל של שידורי קשת. מושקע בה ממון רב, והשיווק אגרסיבי. בראש קשת עומד אבי ניר. הוא זה שבורר את התוכניות, מעורב בתכנים ומאשר את לוח השידורים. נער הזהב של הטלוויזיה המסחרית עיצב ושכלל את הקונספט, כל האחריות עליו. בשבוע שעבר, באנגליה, נוכחו רבים מה הנזק שיכול לעולל גוף תקשורתי רב-עוצמה שמאבד כל רסן ועובר כל גבול.

שידורי קשת, בהנהגתו של ניר, הוא עדיין לא ניוז קורפ, ובוודאי שאינה מעורבת בפרשה מבהילה כמו התאגיד של מרדוק. אבל קשת, שהטביעה כידוע גם את ערוץ 24 במדמנת הריאליטי לאורך שבועות ארוכים, מהבוקר עד הלילה, היא אחד מגופי השידור החזקים בישראל. אף אחד לא רוצה להתעסק איתם.

אז אולי הגיע הזמן שזה יקרה. שהרגולטור יוציא את הראש מתוך האדמה ויזכיר לניר שהוא אמנם עומד בראש ערוץ מסחרי, אבל את הזיכיון קיבל מהמדינה. ומוטב שגם דירקטוריון החברה יערוך בירור, או שימוע, למנכ"ל המזהיר, על שיקול-הדעת שהפעיל, לפני שהגבולות ייטשטשו עוד יותר ונמצא את עצמנו עם יגאל עמיר או בני סלע מחייכים אלינו מהמסך בתוכנית פריים-טיים לכל המשפחה.