מטומי של אילן שילוח רוכשת חברת פרסום דיגיטלי בארה"ב

‎‎קבוצת המדיה הדיגיטלית שבבעלות הפרסומאי אילן שילוח וקרן ויולה פרייבט אקוויטי מעוניינת להתרחב בארה"ב - ורוכשת את חברת הפרסום הדיגיטלי ‏adperio‏ ב-30 מיליון דולר

‎‎מטומי, קבוצת המדיה הדיגיטלית של אילן שילוח, רוצה להרחיב את פעילותה בשוק האמריקני ורוכשת את חברת הפרסום הדיגיטליadperio‏ ב-30 מיליון דולר.

העסקה תתפרס על 4 שנים, שבהן ייקבע השווי של העסקה על-פי ביצועי ‏adperio‏, כך שייתכן שהיקף העסקה יגדל בהמשך.

מדובר בעסקה השנייה של קבוצת מטומי, לאחר שבתחילת השנה רכשה חברה מקסיקנית שעוסקת בתחום.

החברה הנרכשת עוסקת בתחום הרשתות החברתיות, באמצעות ניהול פעילות בעבור חברות ומותגים במסגרת הכסף הווירטואלי (‏Facebook‏ ‏Credits‏) המנוהל ברשת החברתית הפופולרית בעולם, ונחשבת אחת המובילות בתחום.

בד-בבד עוסקת ‏adperio‏ - שנוסדה ב-1994 תחת השם ‏Memolink‏ - בתחום ניהול תוכניות שותפים (‏Affliate Programs‏), שבמסגרתו היא מנהלת זירת מסחר שבה היא מציבה עסקאות של חברות גדולות בעבור שותפים חיצוניים שמעוניינים לקדם את העסקה בעבור עמלה.

לדברי מנכ"ל מטומי, עופר דרוקר, המחזור השנתי של ‏adperio‏ עומד על כ-50 מיליון דולר, והיא מעסיקה כ-50 עובדים במטה הראשי שלה בדנבר, קולורדו, כמו גם בסניף נוסף שהיא מחזיקה בלונדון. החברה הוקמה ומנוהלת על-ידי דיוויד אסיוף, שימשיך להוביל אותה גם לאחר הרכישה.

לדברי דרוקר, "מדובר במהלך אסטרטגי חשוב להרחבת הפעילות של מטומי בשוק האמריקני, מה שיאפשר לנו להיכנס לתחומי מדיה ולקטגוריות פרסום חדשות, כמו ענף הבידור והפיננסים, שבו מחזיקה ‏adperio‏ לקוחות גדולים".

דרוקר ציין כי באמצעות הרכישה תוכל מטומי גם להגדיל את רשת הפרסום והשיווק שלה בארה"ב. כמו כן, לקוחותיה של ‏adperio‏ ייהנו מגישה נרחבת יותר לשווקים באירופה ובאמריקה הלטינית, שבהם פועלת מטומי.

‎‎מתקרבים לנאסד"ק

‏מבחינת מטומי (לשעבר ‏Adsmarket‏), עסקת ‏adperio‏ היא תוספת לעסקי החברה עצמה. מטומי עוסקת בתחומי זירות הפרסום המקוונות ובפתרונות חלופיים לתשלומים במשחקי רשת, ולכן העסקה עשויה לעזור לה לצמוח עוד יותר להיכנס לשווקים, שבהם לא הצליחה עד כה להשתלב כמצופה. כמו כן עוסקת מטומי בפרסום מבוסס תוצאות ובתהליכי אופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים.

‏עסקת הרכישה גם עשויה לקרב את מטומי עוד יותר לכיוון הנאסד"ק, לאחר שבתקופה האחרונה נפגשו בכירי החברה עם בנקי השקעות כדי שילוו את ההנפקה המתוכננת לפי שווי של 300 מיליון דולר. החברה מתכננת לגייס בהנפקה עשרות מיליוני דולרים, אך מועדה עדיין לא ברור.

מצד אחד מעוניינים בחברה לנצל את המומנטום הקיים והרעב של המשקיעים לחברות אינטרנט, כפי שקורה עם ענקיות כמו לינקדאין, גרופון וזינגה. מנגד, בחברה היו מעדיפים להמתין עם ההנפקה, להתבסס עוד יותר ולהמשיך לצמוח. לכן, לא מן הנמנע כי ההנפקה תצא לדרך רק בסוף 2012 או בתחילת 2013.

‏לדברי דרוקר, הכנסות מטומי השנה צפויות להסתכם ב-100 מיליון דולר, בעיקר מאירופה ומאמריקה הלטינית - עלייה של 40% לעומת השנה שעברה. רווח ה-‏EBITDA‏ (לפני הפחתות, פחת, מסים וריבית) צפוי להסתכם השנה ב-8 מיליון דולר.

דרוקר ועדי אורזל הקימו את החברה ב-2007, והיא מעסיקה 200 עובדים, 150 מתוכם בישראל. הפרסומאי אילן שילוח הוא יו"ר החברה ובעל המניות העיקרי (28%). בעלי המניות העיקריים אחריו הם קרן ויולה פרייבט אקוויטי (22%); עופר דרוקר (9%); עדי אורזל (8%) וניר טרלובסקי (8%). ‏‎‎‏