נפרדים מעולם אחר? פלאפון תשיק שפה תקשורתית חדשה

השפה התקשורתית החדשה תכלול מראה ויזואלי וסלוגן חדשים ■ פלאפון: "השפה שתושק היא התפתחות של השפה שהושקה לפני כשנתיים וחצי"

שנתיים וחצי לאחר שהחלה פלאפון להשתמש בשפה התקשורתית החדשה שלה, שעלתה לרגל השקת רשת ה-UMTS, תיפרד פלאפון מרעיון "עולם אחר" לטובת שפה תקשורתית שונה.

מדובר במהלך שבמסגרתו ישונה המראה הוויזואלי של המהלכים הפרסומיים, ויאומץ סלוגן חדש. מדובר בשינוי של השפה הקיימת, אך מקורבים לפלאפון מדגישים כי לא מדובר בהמצאת "יש מאין", כי אם במה שמכנים שם "אבולוציה של המותג".

"כשנכנסה פלאפון לשוק עם השפה החדשה, ערך הבינלאומיות היה תפוס על-ידי פרטנר, וערך הישראליות על-ידי סלקום", אומר שלא לייחוס אחד מהמקורבים לחברה. "זה שלח את פלאפון ל'עולם אחר'. עכשיו צריך ללכת קדימה מהעולם האחר למשהו אחר".

כזכור, פלאפון הייתה במשך שנים ארוכות בנחיתות טכנולוגית לעומת מתחרותיה, לאור העובדה שהשתמשה ברשת פחות מתקדמת. כשהשיקה את הרשת החדשה, מותג המהלך תחת המונח "High Speed GSM" - המצאה שיווקית של פלאפון שגובתה בשפה תקשורתית חדשה, שנחשבת לאחד המהלכים פורצי הדרך בפרסום בשנים האחרונות בישראל.

באמצעות אדלר-חומסקי, שביצעו עם פלאפון את המהלך בשלביו הראשונים, נוצר על המסך עולם חדש של פנטזיה.

מציאות חדשה

הסרטון הראשון סיפר את סיפורו של חתן שנתקע עם רכבו בדרכו לחתונה, כשכלתו ממתינה לו מודאגת. הסרט הראה את המסע הדמיוני, שכלל עצירה בתחנת דלק המייצרת אנרגיה ממסטיקים צבעוניים, ומשם הוא שוגר על בלון של מסטיק עד לנחיתה מדויקת בחופה. כל הסרטים שנוצרו בהמשך שילבו פנטזיה עם מציאות.

מדובר בשפה שזכתה לפרגון מקיר לקיר בענפי הפרסום והשיווק ובפרסים רבים. עתה הגיעו בפלאפון למסקנה כי השפה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה, וכי יש להתאים אותה למציאות חדשה.

דוברת פלאפון, נוי קדם, מסרה בתגובה: "אנו מרעננים את הפרסומות באופן מתמיד, על מנת להמשיך להפתיע ולרגש את הציבור.

"השפה הנוכחית היא התפתחות של השפה שהושקה לפני כשנתיים וחצי. יש לציין כי השפה הפרסומית תרמה רבות לחיזוק המותג פלאפון ולצמיחתנו ברמה העסקית, ולא בכדי אנו המותג הצומח ביותר בענף התקשורת, על-פי דירוג מדד המותגים של 'גלובס'".

יש לציין כי השפה התקשורתית של "עולם אחר" זכתה להצלחה גם במדד הפרסומות הזכורות והאהובות של "גלובס" ומכון גיאוקרטוגרפיה. לאורך השנתיים האחרונות הפרסומות זכו מספר פעמים במדד, הן בדירוג האהובות והן בזכורות.