משרד פרסום מברזיל הגיש בקאן עבודות מזויפות - ויושעה מהתחרות

המשרד, מומה פרופגנדה, לא יורשה להשתתף בפסטיבל הפרסום ב-2012 ■ הנהלת הפסטיבל לקחה בחזרה את ה'אריות' שניתנו למשרד על עבודות מזויפות שעשה למותג הרכב KIA

משרד פרסום ברזילאי לא יורשה להשתתף בפסטיבל הפרסום בקאן ב-2012. הסיבה לפסילה, הראשונה בהיסטוריה של הפסטיבל, היא שהמשרד הגיש בתחרות שננעלה בחודש שעבר עבודות מפוברקות. המשרד העצמאי, מומה פרופגנדה, הגיש לקאן 2011 עבודות של Motors KIA ברזיל, שאף זכו בשני אריות.

בתום הפסטיבל האחרון החל באזז ברשתות חברתיות שביקר את הקמפיין על כך שהיה בעל אופי מיני מדי ועל כך כי אחת המודעות אף רמזה לפדופיליה. כאשר KIA הודיעה כי המודעות לא אושרו על-ידה, החלה הנהלת הפסטיבל לחקור את הפרשה.

חוקי התחרות ברורים

מנכ"ל הפסטיבל, פיליפ תומאס, אמר כי "החוקים של התחרות ברורים. כל קמפיין שמוגש לתחרות חייב היה להיות מוצג במדיה, ובנוסף יש לספק הוכחה כי מדובר בלקוח אמיתי. למרות שיחות רבות עם המשרד, מומה פרופגנדה לא הצליחו לספק הוכחות, ולכן ה'אריות' נלקחו מהם".

מדובר באריה כסף בקטגוריית הפרינט עבור עבודה שנקראת "מורה" (Teacher), ואריה ברונזה עבור קטגוריית שילוט חוצות עבור עבודה שנקראת "נסיכה" (Princess).

למרות שהיו בעבר מקרים שבהם משרדים נאלצו להחזיר 'אריות', מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שמשרד אינו מורשה להשתתף בתחרויות העתידיות בקאן.

דובר KIA ברזיל אמר כי החברה אינה צד בעניין, מכיוון שלא אישרה את המודעות שהוצגו בתחרות. משרד הפרסום סירב להגיב לידיעה.

יש לציין כי למרות הפרשה, KIA עדיין ממשיכה להיות מטופלת במומה פרופגנדה, וטרם נודע על לקוחות שהודיעו על עזיבת המשרד.