JWT משיקה כלי המאפשר ויזואליזציה והאנשה של מותגים

באתר brandtoys.com ניתן למצוא וליצור יותר מ-3,000 דמויות של מתוגים ב-23 מדינות ■ מדוע דמות הטוויטר מזכירה ציפור, ולמה קולה זירו דומה לקוף?

JWT מעניקה חיים לכלי המיתוג BrandZ של Millward Brown, ומציגה את ה-Brand Toys, אתר לוויזואליזציה והאנשה של מותגים.

ב-brandtoys.com ניתן למצוא וליצור יותר מ-3,000 דמויות ב-23 מדינות.

הכלי הזה הוקם על בסיס ההנחה שהתרבות השיווקית חייבת להתמקד במדידות, ניתוחים ומעקבים, וכי את זה היא עושה בדרכים שכלתניות ולא תמיד מהנות. Brand Toys, לעומת זאת, הוא כלי ייחודי (הניתן בחלקו בתשלום סמלי) המאפשר סימולציה מהירה ומהנה.

אל תטעו - Brand Toys אינו "משחק". דמויות ה-Brand Toys מאפשרות להשוות בצורה המהירה ביותר בעולם בין מותגים ולתת השראה לחשיבה מקורית.

ל-Brand Toys יש מספר יתרונות בולטים:

1. אנחנו רואים במו-עינינו את הנתונים מ-BrandZ והופכים אותם לנגישים יותר ומרתקים.

2. הכלי מאפשר למשתמשים לערוך השוואות בין מותגים, בזירה המקומית וביתר העולם.

3. זוהי הדרך המהירה ביותר בעולם לקבל נקודת מבט על המותג; נדרשות שניות כדי לראות כמה דומה או שונה מותג זה, על פני מדינות רבות.

4. הכלי עוזר ליצור סוג אחר של שיחה על מותגים בדרך יצירתית, ייחודית וקלילה.

סנטימנט הבאזז ברשת האינטרנט

Brand Toys נוצרים מהנתונים: יש להם צורות גוף שונות בהתאם לניקוד שקיבלו, יש גם ענן או שמש ברקע - תלוי ברגש הבאזז באינטרנט.

כל Brand Toy נוצר בדיוק לפי אותם כללי עיצוב, כדי שניתן יהיה לערוך השוואה מעמיקה בין מותגים פשוט על-ידי התבוננות בהם. ניתן לראות כיצד אותו מותג משתנה ממדינה למדינה בעולם, או כיצד מותג שונה ממתחריו. הדמויות אינן אמורות להיות יפות או מכוערות, אהובות או לא. רק שמחות וייחודיות.

הערכים שמאפיינים את הדמויות מתבססים על שאלות רציניות: איך מותג נתפס? מה האופי של המותג? מה הוא באמת משדר לצרכן? עד כמה המותג מוכר? כמה יצמח בשנה הבאה? מה מידת הכריזמה? כמה הצרכן נאמן למותג? האם המותג שלך פונקציונלי? מוביל? נחשק? אהוב? יצירתי? ייחודי? מהלך קסם?

הכלי מחדד את הפרשנות שלנו לגבי מותגים. אנחנו מבינים מיד למה אייפון הוא ה-Lover boy ומדוע נוקיה הוא ה-Smart Guy. אנו לומדים מה משדר מי שנועל נעלי אולסטאר לעומת זה שנועל מגפי בוקרים, ואיך היית מדמיין את הדמות של מקדונלד'ס מול קנטאקי פרייד צ'יקן.

אנו מחויבים לשאול את עצמנו היכן ממוקם המותג שלנו, ועל בסיס זה לבנות את דמותו בצורה מיטבית ומדויקת לדרך שבה הוא נתפס בעולם האמיתי.

לדברי גיא מרפי, סמנכ"ל האסטרטגיה העולמי ב-JWT, "על מנת להבטיח עתיד ורוד עבור מותגים, יהיה זה קריטי להתייחס לשיווק כדיסציפלינה קריאטיבית. Brand Toys מייצגת מותגים כפי שהצרכן מרגיש אותם, עם אישיות ואופי, ולא כסדרת מספרים או כמכניזם מסובך.

"הניסיון העולמי המצטבר עם מותגים מוביל לאדישות גלובלית כלפיהם. כשמותגים חדשים במדינה, הם מרגשים, מעניינים ואפילו נתפסים כסמל לשגשוג כלכלי. אולם, כאשר המותגים כבר בוגרים בשוק, הם יכולים לאבד מזוהרם והצרכנים ישקיעו את זמנם במקום אחר".

ה-DNA של המותגים

המפגש הוויזואלי עם הדמות מחדד לנו את תעודת הזהות של המותג ואת ה-DNA שלו. מפגש זה, שנעשה בדרך משחק, מציב מראה אל מול העובדות, שמחדדת לנו "האם קלענו לנקודה", או שדווקא פספסנו וצריך לעשות מקצה שיפורים.

כאשר נמצאת בידינו האפשרות לראות, בזמן אמיתי, מי המותג שעליו אנו עובדים, להיפגש איתו, פנים אל מול פנים ולשאול אותו שאלות - נוכל להפיק ערך אמיתי, לייצר שיחה ולעורר מחשבה על אופיו האמיתי של המותג.

לדוגמאות נוספות: www.brandtoys.com

הכותב הוא מנכ"ל JWT ישראל.