אטיאס: "המצוקה היא אמיתית, אני שמח על מחאת האוהלים"

כך אמר הערב (ב') שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ■ "במהלך כהונת הממשלה הזאת הריבית ירדה ופגשה היצע נמוך, זה הביא להתלקחות המחירים"

בכירים בממשלה מגיבים למחאת האוהלים שממשיכה לתפוס תאוצה. שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, התייחס הערב (ב') גם הוא בתוכנית "360" בערוץ 2 למצוקת הדיור במדינה. "המצוקה היא אמיתית ונוצרה בעקבות מחסור בקרקעות, במשך שנים לא בנו מספיק אך המצב השתנה", אמר אטיאס.

"במהלך כהונת הממשלה הזאת הריבית ירדה ופגשה היצע נמוך, זה הביא להתלקחות המחירים", הסביר אטיאס. "הגדלת ההיצע כבר מתבצעת, יש 45 אלף התחלות בנייה אבל אנחנו עדיין משלמים על טעויות העבר".

אטיאס התייחס גם לטענות נגדו כי הוא פועל בעיקר למען דיור לחרדים. "מדובר בדמגוגיה זולה. גם אצל החרדים יש מצוקת דיור", אמר אטיאס. "קידמנו תוכנית שכל זוג צעיר בפריפריה יקבל 100 אלף שקל לקניית דירה ראשונה בפריפריה, זה לא רק בישובים חרדיים אלא גם בשדרות וירוחם".

"הדבר העיקרי שצריך לעשות זה להגדיל את היצע ולהפסיק לספסר במינהל מקרקעי ישראל", ציין אטיאס. "מינהל מקרקעי ישראל משווק קרקעות למרבה המחיר וזו טעות. כבר שנתיים אני נאבק על כך. אני שמח על מחאת האוהלים".

"הממשלה העבירה חוקים וזה לקח לה יותר מדי זמן אבל עדיף שייקח הרבה זמן מאשר שלא יהיה בכלל", הוסיף אטיאס.