ב-IBI מתחילים לסקר את טאואר: "הדילול עדיין מעיב"

מחיר היעד של IBI נמוך מאוד לעומת בתי השקעות אחרים המסקרים את טאואור ועומד על 1.35 דולר למניה בלבד, לעומת מחיר של 1.1 דולר בשוק

כלכלני בית ההשקעות IBI החלו לסקר את מניית יצרנית השבבים טאואר , המנוהלת על ידי ראסל אלוונגר. "טאואר ביצעה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה חסרת תקדים. באמצעות שורה של תהליכי התייעלות, שינוי במבנה ההון ומהפכה אסטרטגית בפעילות החברה, שהחלו ב-2005, טאואר הצליחה לעלות על מסלול צמיחה מרשים, עברה לרווחיות תפעולית ורשמה צמיחה של עשרות אחוזים בשיעורי ה-EBITDA", כותבים בבית ההשקעות.

בבסיס המהלך עומד מעבר החברה להתמודדות בשוק ה- Pure Play Specialty Foundries ופיתוח יכולות יצור מתקדמות של מגוון מוצרי נישה. כך, טיפסה החברה בדירוג ה- Specialty Foundries העולמי, מהמקום ה-15 בשנת 2006 למקום הראשון בשנת 2010.

ואולם, על המניה מעיבה כמות אדירה של שטרי הון שעשויים להיכנס למעגל המניות, ויביאו לדילול משמעותי של בעלי המניות, "מכאן החשש שלנו ולכן אנחנו משיקים את סיקור המניה בהמלצת נייטרלי. זאת בנוסף לאופי המחזורי של התעשייה, שמוסיף לחוסר הודאות".

מודל הערכת השווי של IBI מניח המרה של 80% מסך שטרי ההון ודילול בהתאם. הנחה זו נובעת ממורכבות התהליך הדרוש למימוש השטרות והערכה כי כדי לזרז את תהליך המימוש של השטרות, יסכימו המחזיקים בשטרי ההון למחיקה חלקית של השטרות בתמורה למפגש מהיר עם הכסף. "מציאת פיתרון יצירתי לבעיית הדילול, כגון המרה חוזרת של חלק משטרי ההון לחוב או מכירתם לשותף אסטרטגי, ומחיקה של שיעור גבוה יותר משטרי ההון יכולים להוות אפסייד משמעותי למחיר המניה".

טאואר, שבמשך שנים נודעה כחברה בקשיים, שמתקשה לרשום רווח ושסובלת מנטל חוב משמעותי, עברה מהפך. שינוי אסטרטגי, ההתמקדות בתחומי נישה וגיוון סל המוצרים של החברה, בשילוב עם שינוי מבנה החוב שלה סייעו לטאואר לשנות את פניה. היום, טאואר נהנית מצמיחה ברת קיימא ומצליחה להציג רווחיות גולמית בשיעורים הולכים וגדלים.

מגמה זו, לדעת IBI, צפויה להמשיך גם בעתיד. "טאואר צפויה להמשיך לרשום צמיחה הודות להמשך העלייה בביקוש העולמי למוליכים למחצה, הודות להרחבת היצע הפתרונות שמציעה החברה והודות להרחבת הפעילות בגיאוגרפיות בהן עד כה הייתה לטאואר אחיזה מוגבלת בלבד, כגון סין ויפן. בנוסף, אנחנו מעריכים שהחברה תמשיך להציג שיפור בשיעורי הרווחיות הודות לירידה משמעותית ב-CAPEX ובהוצאות הפחת ומעריכים כי שיעור ה- EBITDA מסך ההכנסות ינוע בין 28.5-29% החל מהשנה. בגלל אופיו המחזורי של השוק, ומטעמי שמרנות, אנחנו מניחים כי בשנה מייצגת החברה תרשום שיעור EBITDA של 27.5%".

כאמור, מחיר היעד של IBI לוקח בחשבון את המרת 80% משטרי ההון. "דילול המשקעים עדיין מעיב על הנייר ולהערכתנו צפוי ליצר לחץ על שער המניה. פתרונות יצירתיים לסוגיית שטרות ההון, כגון מכירתם למשקיעה אסטרטגי או המרתם שנית לחוב, שיביאו להמרה של שיעור נמוך יוצר מסך השטרות אינה בלתי סבירה, ותביא להצפת ערך משמעותית".

מחיר היעד של IBI נמוך מאוד לעומת בתי השקעות אחרים המסקרים את טאואור ועומד על 1.35 דולר למניה בלבד, לעומת מחיר של 1.1 דולר בשוק. כלומר פרמייה של כ-22.6%.