בנק רוטשילד ילווה מיזם התקשורת של חב' חשמל

ל"גלובס" נודע, כי במכרז למיזם הסיבים האופטיים השתתפו שני בנקים בלבד וכי ועדת המכרזים בחרה ברוטשילד ■ עפ"י הערכות, המכרז עשוי להתפרסם באמצע אוגוסט או תחילת ספטמבר

בנק רוטשילד נבחר הבוקר כבנק המלווה למכרז לבחירת משקיע למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל. ל"גלובס" נודע שבמכרז השתתפו שני בנקים בלבד וכי ועדת המכרזים בחרה כאמור ברוטשילד.

הבנק יארגן את המצגות ואת הפגישות עם משקיעים בינלאומיים, ויארגן גם כנס משקיעים גדול שצפוי להיערך בחודש ספטמבר כחלק מהרוד שואו. הבחירה בבנק זר שילווה את המכרז היא מהלך חשוב, שכן הבנק אמור לחשוף את המיזם לכמה שיותר משקיעים בארץ ובעולם.

ועדת המכרזים יושבת בימים אלה על המכרז במטרה לפרסמו בשבועות הקרובים. על פי הערכות, המכרז עשוי להתפרסם באמצע אוגוסט או תחילת ספטמבר, ובו תציע הממשלה 51% ממניות המיזם למשקיע פרטי שייקח על עצמו משימה לפרוס סיבים אופטיים לבתים ביחד עם חברת חשמל בכל רחבי הארץ.

על פי התנאים, המיזם יחויב להגיע לפריסה של 65% מבתי האב בתוך 7 שנים, כאשר יושם דגש על פריסה בפריפריה. המיזם הוא אחד מפרויקטי התשתית הכי גדולים והכי משמעותיים בשוק התקשורת בישראל. הוא צפוי להגביר את התחרות בשוק תשתיות התקשורת ויתחרה ישירות בהוט ובבזק באספקת שירותי פס רחב על גבי סיבים אופטיים.

נציין, כי השפעות המיזם כבר מורגשות. אף שהן לא מודות בכך, הוט ובזק הודיעו שייכנסו להשקעות גדולות בהבאת סיבים אופטיים לבניינים. המיזם נבנה באופן שלא יתחרה ישירות על הלקוחות, אלא יציע את התשתית לחברות תקשורת והן ימכרו את השירותים ללקוחות הסופיים.