הפרקליטות לעליון: לדון בערעור קצב בדלתיים סגורות

הפרקליטות: "לא ניתן יהיה לקיים דיון פתוח, המאפשר ציטוטים והפניות לכל המוצגים והפרוטוקולים, אם הדלתיים פתוחות" ■ סנגורי קצב מתנגדים: "יש לשים סוף לדיון במחשכים"

פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט העליון, שידון בעוד כשבועיים בערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, להורות כי הדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות.

לטענת הפרקליטות, לא ניתן יהיה לקיים דיון פתוח, "המאפשר ציטוטים והפניות לכל המוצגים והפרוטוקולים, אם הדלתיים תהיינה פתוחות" - כך עולה מבקשה שהגישה עו"ד נעמי גרנות מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לשופטי העליון העתידים לדון בערעור, מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן.

סנגוריו של קצב מתנגדים לבקשה ודורשים כי הליכי הערעור יתקיימו בדלתיים פתוחות. בבקשה שהעבירו עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא, מיקי חובה, גיא שמר וצבי ואתורי, נאמר כי "הגיעה העת לשים סוף לדיון במחשכים בכל הנוגע לתיק זה. תיק זה ראוי שייפתח לציבור, ושהציבור יוכל לעמוד נכונה על הראיות ופרשנותן, משקלן והקשרן הנכון והראוי, כפי המפורט בנימוקי הערעור".

גם קבוצת עיתונאים מכלי תקשורת שונים, ובהם "גלובס", הגישה לבית המשפט בקשה להורות כי הדיונים יתקיימו בדלתיים פתוחות. (ע"פ 3372/11).