שיטת הלחץ של הליגה האיטלקית על רופרט מרדוק וסילביו ברלוסקוני

הסרייה A והסרייה B הצביעו על הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי, במטרה לשכנע את רשתות הטלוויזיה המקומיות, מדיהסט וסקאיי איטליה, להעלות את היקף תשלומי זכויות השידור

הסרייה A והסרייה B, שתי ליגות הכדורגל הבכירות באיטליה, הצביעו בשבוע שעבר בעד הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי אותו יממנו בעצמן. כך מפרסם אתר tvsportsmarket.

המטרה היא להפעיל לחץ על גופי השידור העצמאיים באיטליה, סקאיי איטליה של רופרט מרדוק ומדיהסט של סילביו ברלוסקוני, להגדיל את חוזה זכויות השידור של הליגות, שמכניס להן 930 מיליון אירו בשנה עד תום העונה הקרובה (2011/12). על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", שואפים ראשי הליגות להכניס כמיליארד אירו לפחות בכל עונה עבור זכויות השידור הנ"ל.

הסיבה לרצון להקים ערוץ כדורגל ייעודי, נובעת מחשש של הליגות מירידה משמעותית בשווי זכויות השידור לאחר שיסתיים ההסכם הנוכחי, גם לאור הסגירה בפברואר האחרון של רשת הפיי-פר-ויו האיטלקית Dahlia, שעשויה להקטין את התחרותיות בשוק.

הליגה היחידה באירופה שהפכה את האיומים על הקמת ערוץ טלוויזיה פרטי למעשים היא ההולנדית - שם החל מעונת 2008/09 משודרים כלל משחקי הליגה באמצעות תחנת Eredivisie Live. הערוצים מקיימים את עצמם באמצעות תשלום חודשי בסך 15 אירו מכל מתחבר לשירותים שלהם, וממכירת פרסום.