המשבר בכדורסל היווני: תשלום משכורות - בגדר המלצה

ממסמך שפרסם ארגון השחקנים המקומי, עולה כי מתוך 14 הקבוצות ששיחקו בעונה האחרונה בליגה הבכירה, 12 סיימו את השנה אחרי שלא שילמו שכר בהיקף של 3 וחצי עד 6 משכורות

המשבר בכדורסל היווני קיבל במה בחודש שעבר בגלל קולות המצוקה מכיוון שתי הקבוצות הגדולות, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, ומחשבות של הבעלים להקטין או לסיים באופן מוחלט את המעורבות בקבוצות. ביטוי נוסף למשבר הכלכלי ניתן למצוא במסמך שפרסם ארגון שחקני הכדורסל היווני, ולפיו מתוך 14 הקבוצות ששיחקו בעונה האחרונה בליגה הבכירה ביוון, 12 סיימו את השנה אחרי שלא שילמו שכר בהיקף של 3 וחצי עד 6 משכורות.

פנאתינייקוס ואיקארוס הן השתיים היחידות שסיימו את העונה ושילמו את כל השכר לשחקניהן. קבוצות כמו מארוסי ופאניוניוס חייבות נכון לסיום העונה שלוש וחצי משכורות, אריס ואולימפיאקוס נכון לסיום העונה חייבות ארבע משכורות, בעוד שאא"ק אתונה ופאוק סלוניקי חייבות שש משכורות ולמעשה הפסיקו לשלם כבר בתחילת 2011. פאוק, למרבה הפלא, אמורה להשתתף במוקדמות היורוליג בחודש הבא.

ובינתיים בספרד, סגרה הליגה באופן רשמי את הסכם הזכויות השמיות הגבוה בהיסטוריה של הכדורסל האירופי - והחל מהעונה הקרובה תיקרא "ליגה אנדסה" אחרי שהזכויות נמכרו לחברת האנרגיה הספרדית אנדסה עבור 30.5 מיליון אירו ל-6 עונות.