הרשויות מצטרפות למחאת האוהלים; ההפגנות נמשכות

(עדכון) - מרכז השלטון המקומי: נשבית את השירותים לממשלה ב-1 באוגוסט ■ בהמשך היום מתוכננות חסימות כבישים ■ מחר מתוכננות "צעדות עגלות" בחיפה, ת"א וירושלים ■ במוצאי שבת - 5 הפגנות ענק ברחבי הארץ

עוד יום של הפגנות על מצוקת הדיור, מצוקת הרופאים ויוקר המחיה: לאחר שהכריזו כי הצעדים שמציע ראש הממשלה אינם עונים על דרישותיהם החליטו במאהלים השונים ברחבי הארץ לצאת לצעדות בדומה לימים הקודמים. בשדרות רוטשילד בתל-אביב צעדו הבוקר (ד') עשרות מפגינים עם פחי אשפה לכיוון רחוב קפלן; עם הגיעם לקריית הממשלה, חסמו המפגינים את הכניסה וקראו לעובדים להצטרף אליהם.

"זה לא מאבק רק של ציבור הסטודנטים, אלא גם של הצעירים וגם של מעמד הביניים", אמר לחדשות 2 באינטרנט אורי רשטיק, מיוזמי המחאה, במהלך הצעדה. "אנחנו רוצים לגור ולעבוד בכבוד במדינה הזאת. האמירה שלנו מאוד ברורה: אתם חושבים שאתם יכולים להתייחס אלינו כמו זבל? אז אנחנו נביא לכם זבל לקריית הממשלה. קיבלנו הרבה מאוד תמיכה. כולם מבינים שזה לא רק מאבק שלנו, אלא גם של עובדי הממשלה - שצריכים לרכוש דירה לעצמם גם כן. בתכנית ראש הממשלה לא היה פיתרון אמיתי".

בינתיים בשדרות בן-ציון, עיריית ת"א הורתה לפרק מאהל חדש שהוקם באזור, תוך שהיא ממשיכה בקו בו נקטה מתחילת מחאת האוהלים: הגבלת המחאה לאזור שדרות רוטשילד בלבד.

במקביל, גם הרופאים המתמחים ממשיכים בצעדות ומתכננים להפגין בירושלים בהמשך היום; מאות רופאים מתמחים צועדים היום. כמו כן, מחר בשעה 17:30 מתוכננות "צעדות עגלות" בת"א, חיפה וירושלים, במחאה על המחירים הגבוהים של מוצרי התינוקות (לעמוד הרשמי של מחאת העגלות בפייסבוק - לחצו כאן). במרכז השלטון המקומי הודיעו כי בכוונתם להצטרף לגל המחאה ולשבש השירותים למשרדי הממשלה ב-1 באוגוסט. במוצאי שבת מתוכננות 5 הפגנות גדולות בערים שונות בארץ, במה שאמור להיות מפגן הכוח הגדול ביותר מאז החלה המחאה.

"ראשי רשויות - בואו להזדהות עם המאבק"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "משיחות שאני מקיים עם ראשי ערים רבים, עולה חוסר שביעות רצון כללית. על כן, לא מן הנמנע כי בימים הקרובים, ראשי ערים רבים יצטרפו ביתר שאת למאבק הצודק. אני שב וחוזר על קריאתי לראשי הרשויות בכל הארץ, מהפריפריה ומן המרכז, יהודים וערבים: בואו להזדהות עם המאבק הצודק ולסייע בכל שניתן למאהלים ברחבי הארץ. לצערי הממשלה הפסיקה לשרת את הציבור ולכן הרשויות המקומיות יפסיקו לתת שירותים למשרדי ממשלה; צפויים שיבושים".

אמש צעדו בחיפה כ-1,000 איש מהמאהל אל גן האם, חסמו כבישים והתעמתו עם המשטרה. 9 מפגינים נעצרו. מאות בני-אדם הפגינו גם בירושלים, בתל-אביב, בבאר-שבע ובאשדוד.

ראש האופוזיציה ציפי לבני תקפה הבוקר את הצעדים עליהם הכריז אמש נתניהו ואמרה כי תוכניתו לא תפתור את הבעיה בשוק, שנובעת מעצם האידיאולוגיה לפיה רה"מ פועל. "נתניהו זרק כמה עצמות לסטודנטים בניסיון לפתור בעיה נקודתית ולא את הבעיה בשוק כולו", אמר לבני בראיון לגל"צ.

מנגד, אמר מזכיר הממשלה צבי האוזר כי הצעדים שהוצגו ממלאים את מרבית דרישות המפגינים וכי המחאה כעת מיותרת: "יכול להיות שמארגני המחאה רוצים רק הפגנות ולא פיתרון".