הסתיים הסכסוך המסחרי בין תנובה לרבוע כחול

מאז ההשקה, במשך 5 חודשים, נעדרו נשנושי קוטג' ומעדן יופלה שטוזים מוקצף ממדפי רבוע כחול ■ בשל "משבר הקוטג'" דוחה תנובה חלק מההשקות המתוכננות למוצרים חדשים

אחרי 5 חודשי היעדרות ממדפי רשת רבוע כחול, "נשנושי קוטג'" של תנובה ו"יופלה שטוזים" מוקצף נכנסים לראשונה למדפי הרשת - כך נודע ל"גלובס".

עד כה סירבה רשת רבוע כחול להכניס את המוצרים לרשת בשל מחלוקת כספית על גובה התשלום שישולם לרשת. ההחלטה כעת באה לאחר שהצדדים הגיעו להבנות כספיות, וכפי הנראה, ניאותה תנובה לעמוד בדרישותיה של רבוע כחול.

במקביל, בקבוצת תנובה עורכים שינויים במועדי השקות של מוצרים, וזאת בשל חרם הקוטג'. ל"גלובס" נודע כי תנובה תכננה במקור להשיק בתחילת יולי מוצרים חדשים תחת "נשנושי קוטג'," אולם החליטה לדחות את ההשקה, וייתכן כי לאור הסתת תשומת-הלב הציבורית מחרם הקוטג' אל משבר הדיור, ההשקה תתבצע באוגוסט הקרוב.

בנוסף, הוחלט בתנובה לדחות בשלב זה גם השקת גבינות בטעמים. מוצר אחר שתנובה השיקה בעיצומו של המשבר, אם כי בהשקה שקטה, הוא משקאות יוגורט של יופלה, מוצר שלאור המחלוקת הכספית ייכנס רק עתה לרשת רבוע כחול.

אפשר לומר כי חרם הצרכנים פגע במיוחד בתדמית של תנובה, ובחברה סברו כי השקה בזמן משבר עשויה להיכשל, וזאת לאור תגובות הצרכנים הנזעמות על תנובה. כעת, כשתנובה ירדה מהכותרות, הזמן בשל יותר להשקות מוצרים.

בנוסף, תנובה פעילה בשוק המזון עם מספר חברות-בנות ומותגים אחרים, ובחברה סבורים כי הצרכן לא עושה את החיבור בין תנובה ליתר המותגים, וכי הדבר משחק לטובת החברה. כך למשל המותגים טירת צבי, סנפרוסט, מעדנות ועוד.

להעיר את הקטגוריה

תנובה השיקה את "נשנושי קוטג'" בחודש פברואר 2011 בניסיון להעיר את קטגוריית הקוטג', שסבלה מירידה ריאלית ומתמשכת במכירות עוד בטרם פרץ חרם הצרכנים. נראה כי הירידה במכירות נגרמה בשל המחיר הגבוה שאליו הגיע גביע הקוטג'. נראה כי בשל חשש לפגיעה עמוקה יותר בביקושים הוחלט בתנובה שלא להעלות את מחיר הקוטג' בגל עליות המחיר האחרון שנערך טרם פרוץ חרם הקוטג'.

סדרת "נשנושי הקוטג'" של תנובה כללה 4 מוצרים בגביעים אישיים ובטעמים שונים. מעבר לחדשנות, הסדרה החדשה משקפת פרמיה גבוהה יותר לתנובה על המוצר.

באותו חודש השיקה תנובה גם את "יופלה שטוזים מוקצף", שנועד להתחרות במותג המעדנים השני הנמכר בשוק, "דניאלה" של שטראוס.

כאמור, בשל מחלוקת כספית, שני המוצרים לא נכנסו למדפי רשת רבוע כחול המחזיקה בנתח שוק כספי של 22%-23%, והדבר העיב על ההשקות שלוו בקמפיינים גדולים.

רבוע כחול סירבה להגיב לידיעה.

קבוצת תנובה מסרה בתגובה כי "אין החלטה גורפת בתנובה לעצירת השקות, ולראיה הושקו בסוף יוני משקאות יוגורט יופלה, סדרת מוסים של יופלה ושמנת מתוקה חדשה עם פקק. בשבועות הקרובים צפויות השקות חדשות בקטגוריות חדשות כדוגמת נשנושי קוטג'".