מנכ"ל קשת זימן את הפקת "האח הגדול" לשיחת נזיפה

אבי ניר ביקש לחדד את ההנחיות לליהוק משתתפי התוכנית, עקב הפנייה שנעשתה לאיש הימין הקיצוני איתמר בן-גביר, שהורשע בפלילים, להשתתף בעונה הבאה של "האח הגדול"

מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, זימן את ראשי הפקת "האח הגדול" לשיחת נזיפה על רקע ניסיונם ללהק את איש הימין הקיצוני איתמר בן-גביר כאחד מדיירי העונה הבאה של תוכנית הריאליטי.

ל"גלובס" נודע כי ניר למד על כך מפרסומים בתקשורת וזעם כי הפנייה שנעשתה אל בן-גביר הגיעה מבכירי המערכת. בפגישתו עם אנשי חברת קופרמן הפקות, שהוגדרה "טעונה", העביר ניר קריטריונים ברורים שלפיהם יש ללהק לתוכנית.

בן-גביר הוא עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) וידוע כאיש ימין קיצוני. בעבר הוגשו נגדו 46 כתבי אישום, מתוכם הוא הורשע בשמונה. בחלק מהמקרים הואשם בתקיפה, השחתה והתפרעות ואף בהסתה לגזענות.

בן-גביר ידוע כיוצר פרובוקציות, האחרונה שבהן הייתה כשאסף קבוצה של פליטים סודנים והביאם לבריכת גורדון בתל-אביב. כמו כן, לא אחת הוא יזם תהלוכות בערים ערביות.

ניר, שנפל בעצמו קורבן לתקיפה אלימה לפני כ-3 שנים, הזדעזע לשמוע על הפנייה לבן-גביר, כך על-פי גורמים בזכיינית. עוד נודע כי הוא הדגיש בכעס בפני המערכת כי אין ללהק לתוכנית דמויות אשר הואשמו בעבר בפלילים באופן כה בוטה.

ניר גם הדגיש כי בן-גביר ודמויות דומות לו - מכל גווני הקשת הפוליטית - לא יכנסו לבית "האח הגדול" בשום תנאי.

בנוסף, ניר הדגיש בפגישה כי הוא דורש להקפיד על הגדרת קווים אדומים כבר בשלבים המוקדמים של הליהוק לתוכנית.

מקשת נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לתהליכי ההפקה. עם זאת, לאחר שנודע למנכ"ל קשת אבי ניר על העניין, הנושא טופל עד תום".