שטייניץ: "לא חושב שיש כוונה להפיל את הממשלה"

שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "כבר בסוף 2011 יחול שינוי במחירי הדירות" ■ על חרם הקוטג': "תוך שנים ספורות נראה הוזלה של עשרות אחוזים בשוק מוצרי החלב"

שר האוצר יובל שטייניץ הגיב הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל למסיבת העיתונאים שכינס אתמול יו"ר ההסתדרות עופר עיני, במסגרתה רתם עיני את ההסתדרות למאבק נגד יוקר המחיה והציב אולטימטום עד מוצ"ש להידברות עם ראש הממשלה.

שטייניץ ציין כי הוא לא כועס על עופר עיני. "סך-הכול היה שיתוף פעולה בין הממשלה להסתדרות. עסקת החבילה של לפני שנתיים מאוד סייעה להתאוששות במשק".

- הוא כתובת?

"עד היום הדיאלוג ביני לבין עופר סייע".

- לא מפתיע אותך שהוא "עלה על המגרש"?

"אני לא דובר שלו - תשאל אותו".

- עיני הציב אולטימטום.

"מבחינתי אני אדבר עם עיני".

- עיני יכול להפיל את הממשלה?

"לא קראתי עיתון הבוקר, אבל אני לא חושב שיש מציאות או כוונה להפיל את הממשלה. אני חושב שהממשלה הזאת פעלה רבות בתחום הכלכלי-חברתי בהצלחה. היא בלמה משבר שמקשה מאוד על ארה"ב ואירופה, ותרמה רבות לקשישים ולאמהות העובדות. הממשלה הנוכחית תעשה עוד הרבה רפורמות. הצמיחה במשק מעניינת את כל הציבור, כי בלי צמיחה הייתה אבטלה של 15%".

"כבר לקראת סוף 2011 יחול שינוי במחירי הדירות"

- בשאר המדינות אין יוקר מחיה כמו בישראל.

"אנחנו צריכים להיאבק, ויש כמה דרכים לכך. הדרך המרכזית היא מניעת ריכוזיות והגברת התחרות. כמו שלקחתי את ועדת ששינסקי והצלחתי להעביר חקיקה שתיטיב עם עם ישראל במאות מיליארדי שקלים, אני איאבק גם בתחום הזה. רק אתמול שר התמ"ת ואני קיבלנו החלטה לפתוח את שוק החלב ליבוא ולהוריד את מחיר המטרה לחלב".

- זה לא ספין?

"אני חושב שזו שאלה כמעט חצופה כי היא מתעלמת מהעובדות. כבר לקראת סוף 2011 יחול שינוי במחירי הדירות, ולא רק אני אומר זאת אלא גם בנק ישראל ומומחים אחרים".

- אבל מחיר המוצר בסופרמרקט יירד בכ-10 אגורות בלבד. על זה בערה המדינה?

"אתה טועה, ואני לא יודע מהיכן הבאת את התחשיב הזה. המחיר יירד הרבה יותר. אנחנו פתחנו אתמול בתהליך, והתוצאה תהיה ירידה הדרגתית ומתמשכת - ותוך שנים ספורות נראה הוזלה של עשרות אחוזים בשוק מוצרי החלב".

- מה עובר עליך בשבועות האחרונים?

"כבר התמודדתי עם מצבים דומים, כמו המשבר הכלכלי ולפני ועדת ששינסקי. אנחנו עובדים קשה לפתור את בעיית הדיור ולקדם את החברה הישראלית".