הוט ופינוקיו - הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: האהדה לפרסומת של הוט גבוהה מהממוצע החצי-שנתי ■ יצרניות מוצרי החלב ממשיכות להיעדר מהמסך

הפרסומת החדשה של חברת הכבלים הוט ל-VOD Young, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, מטפסת לראש מדד הפרסומות הזכורות. שיעורי הזכירה של הפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, שעומד על 11.6%. שיעורי הזכירה של הפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות ב-10%.

הפרסומת בכיכובו של "פינוקיו" מובילה גם את מדד הפרסומות האהובות, כאשר היא מציגה שיעורי אהדה גבוהים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 24%.

הפרסומת של הוט היא גם המושקעת ביותר מבחינה תקציבית, עם סך ההשקעה של כ-1.8 מיליון דולר במחירי מחירון.

שתי יצרניות מוצרי החלב הגדולות, תנובה וטרה, ממשיכות להיעדר ממסכי הטלוויזיה. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציבי הפרסום המופנים למוצרי חלב של כל היצרניות צנחו ב-83% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לדברי ד"ר רינה דגני, יו"ר קבוצת גיאוקרטוגרפיה, ניתן לציין מספר סיבות לירידה בהיקף הפרסום: "ראשית, החברות חוששות ממתקפה ציבורית מחודשת על החברה ש'מעזה' לפרסם את מוצריה בתקופה זו. שנית, החברות נמצאות בעיצומו של תהליך חשיבה מחודש בנוגע לקו פרסומי מיטבי, אשר ישפר את תדמיתן בעיני הציבור. למשל, שטראוס בחרה להציב בחזית הקמפיין החדש שלה לדנונה את הערכים ה'ניטרליים' כגון כיף, שמחה ותחושה של 'ביחד', אשר אינם צפויים לגרום לתגובות ציניות בקרב הציבור".

דגני מציינת כי ירידה בהיקף ההכנסות פוגעת גם היא בנכונותן של החברות להשקיע בפרסום, אם כי נראה כי החברות יצטרכו לעבוד קשה בהמשך, על מנת לשקם את תדמיתן הרעועה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד לעומת מספרן בשבוע שעבר, כאשר מספרן עומד על 308 (בהשוואה ל-331 בשבוע שעבר).

לעומת זאת, סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע עלה לעומת לשבוע שעבר, ועומד על כ-44 מיליון דולר (לעומת כ-43 מיליון דולר בשבוע שעבר).

עוד סיבה להרים את האף
 עוד סיבה להרים את האף