הנהלת בתי המשפט מכחישה כי ניסתה להשתיק את הקלדנית

בהנהלת בתי המשפט דוחים את ההאשמות לפיהן ניסו להשתיק לפני שנתיים את הקלדנית שטענה כי השופט אריה אטיאס הטריד אותה מינית ושיכנעו אותה שלא להגיש נגדו תלונה

בהנהלת בתי המשפט דוחים בשאט-נפש את ההאשמות לפיהן ניסו להשתיק לפני שנתיים את הקלדנית שטענה כי השופט אריה אטיאס הטריד אותה מינית ושיכנעו אותה שלא להגיש נגדו תלונה פורמלית.

אתמול (ד') הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את השופט לשעבר באשמת ביצוע עבירות מין של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול מרות ביחסי עבודה. התיק הועבר לפרקליטות, וההחלטה אם להעמיד לדין את השופט לשעבר תתקבל על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

אטיאס, ששימש רשם ולאחר מכן שופט בבית משפט השלום בתל-אביב, פרש ממערכת בתי המשפט בספטמבר 2009. עם פרישתו נמסר מדוברות בתי המשפט כי הוא החליט לפרוש בשל "סיבות אישיות".

ואולם, בהמשך התברר כי בינו לבין הקלדנית ששימשה אותו התקיים קשר ארוך, בן 9 שנים, אלא שלא היה ברור אם מדובר ברומן, בהטרדה מינית נמשכת או בעבירות מין חמורות יותר.

הקלדנית עצמה טענה אתמול כי גורמים בכירים במערכת בתי המשפט ידעו על פרשת ההטרדות המיניות ופעלו להשתיקה. "שם (בהנהלת בתי המשפט - י' י') דאגו בעיקר לשמור על השקט התעשייתי וגוננו עליו במקום עליי", אמרה.

"סיפור שונה"

אלא שבהנהלת בתי המשפט דחו גירסה זו על הסף: "דבריה של המתלוננת, כאילו מי מטעם מערכת בתי המשפט יעץ לה לשתוק, הם חסרי בסיס", נמסר בהודעה. "יודגש כי גורמי המערכת לא ידעו על מערכת היחסים. המידע שנמסר למערכת בתי המשפט בזמנו וסיפור העובדות שנפרש בפניה היה שונה מן המתואר כעת, ולא הייתה בו תשתית מספקת להגשת תלונה במשטרה. כל האמצעים הנדרשים לטיפול במידע שהתקבל, ננקטו לאלתר".