בזכות הקטארים: שיאי ההעברות של הליגה הצרפתית נשברים

פ.ס.ז', שנשלטת על-ידי רשות ההשקעות הקטארית, רכשה את קשר פאלרמו, חבייאר פאסטורה, עבור 43 מיליון אירו; הפכה אותו לשחקן הכי יקר בתולדות ה"ליג 1"

פאריז סן ז'רמן הדהימה בסוף השבוע את עולם הכדורגל כשהחתימה את חבייאר פאסטורה, קשרה של פאלרמו האיטלקית, עבור סכום העברה של 43 מיליון אירו. המועדון הצרפתי, ש-70% מהאחזקות בו נרכשו במאי האחרון על-ידי רשות ההשקעות הקטארית, סיכם עם השחקן הארגנטיני על חוזה לחמש עונות. פאסטורה היה מבוקש גם על-ידי הקבוצות הגדולות של ספרד ואיטליה.

פאסטורה, 22, הפך לאחר העסקה לשחקן הרכש היקר ביותר בתולדות הליגה הצרפתית - יותר מניקולס אנלקה, שבשנת 2000 נרכש על-ידי אותה סן ז'רמן עבור 33.5 מיליון אירו מריאל מדריד. בנוסף, הופכת פ.ס.ז' לקבוצה הצרפתית שמבזבזת הכי הרבה כסף בקיץ אחד: פאסטורה הוא שחקן הרכש השמיני שהיא מביאה בפגרה הנוכחית, עבור סכום מצטבר של יותר מ-84 מיליון אירו. בשיא הקודם מחזיקה ליון, שבקיץ 2009 שפכה 77.5 מיליון אירו עבור ארבעה שחקנים חדשים.

כמו כן, פאסטורה הופך לשחקן הרכש השני הכי יקר בכלל הכדורגל העולמי בקיץ 2011. רק סרחיו אגוארו, שעבר מאתלטיקו מדריד למנצ'סטר סיטי עבור 45 מיליון אירו, מקדים אותו.

על-פי סוכנות הידיעות האיטלקית ANSA, שכרו של פאסטורה בפאריז יעמוד על 4 מיליון אירו בעונה. סכום זה יהפוך את הקשר, שהבקיע 11 שערים בעונה שעברה בסרייה A, לאחד המרוויחים הגדולים ביותר בליגה הצרפתית. המשתכרים הבכירים ב"ליג 1" הם יוהאן גורקוף, קשר ליון, ששכרו מוערך ב-4.8 מיליון אירו לעונה; ולוצ'ו גונזאלס, קשר מארסיי, שמרוויח כ-4.3 מיליון אירו לעונה.

רשות ההשקעות הקטארית רכשה את השליטה על פ.ס.ז' ב-31 במאי. היא נשלטת על-ידי הממשלה הקטארית, ושווי ההון שלה מוערך ב-60 מיליארד דולר. היא מחזיקה בין היתר ב-17% מתאגיד הרכבים הגרמני פולקסווגן. פ.ס.ז' לא זכתה באליפות צרפת מאז 1994.