הקיץ הזה תענדי אייל: האקססוריז מעולם לא היו מופרזים וצבעוניים יותר

האקססוריז של הקיץ הזה הם משהו שעדיין לא ראינו ■ המעצבות מאחורי האקססוריז משלבות יצירתיות, תעוזה ולא מעט שריטות, שמהן למדו להוציא את הטוב ביותר

אוברסייז ביוטי: ליאת גינזבורג

אלופת העולם בהפרזה חיננית, משולבת בחיות פלסטיק ורקדניות צעצוע, היא ליאת גינזבורג, בוגרת המדרשה לאמנות ובית הספר לצורפות אמנית. "עד לפני כארבע שנים לימדתי אמנות וצילום ואז החלטתי להתמסר לאהבתי הגדולה: התחלתי לעצב תכשיטי אוברסייז, צבעוניים וגדולים, ייחודיים ובעלי נוכחות". חלק מהפריטים הם ממש פסלים קטנים ולבישים.

עד מהרה גילו אותה עיתונאי אופנה, סטייליסטים, וגם כמה בוטיקים יוקרתיים בפריז. ובעיקר - קהל נאמן של נשים מובילות טעם, כמו למשל יובל שרף שענדה ענק מרשים של גינזבורג בפסטיבל קאן האחרון.

היא החלה למכור בחנות העיצוב של מוזיאון א"י ברמת אביב אבל את הדרך לעולם הגדול סללה השתתפותה בתערוכת פרט א'פורטה בפריז.

טווח מחירים: 150-1,000 שקל.

להשיג ב: טשרניחובסקי 9 תל-אביב, סמוך לשוק בצלאל ולגן מאיר.

קסיו טרנד: מעיין מטרי

את מעיין מטרי אפשר לשאול "סליחה? מה השנה?".

השעונים שהיא מעצבת מבוססי שנות ה-70, והיא פיתחה מהם ליין בעל אופי ייחודי. לדבריה, אספה את ההשראה בשנות נדודים בעולם.

"עד גיל 26 הסתובבתי בניו יורק, מקסיקו, ספרד הודו ודרום אמריקה ועבדתי בתחומי עיצוב שונים. למדתי צורפות עם אמנים שונים בעולם וגם פה בארץ. אספתי שעוני וינטאג' במשך שנים, זה משהו שהתחיל כבר מילדות, בבית ההורים, והיו לי סוגים שונים של קסיו עוד לפני שזה התחיל להיות סטייל".

את השעונים היא משלבת ברצועות שנצבעו בעבודת יד, וכך היא מחזירה אותם לחיים והופכת אותם לאביזר שמתאים את עצמו "בהתאם למצב הרוח ולרוח התקופה".

טווח מחירים: 250-430 שקל

להשיג ב: בוטיק 5 בתל אביב.

ציפורים ופרחים: נעמה ברוש

התכשיטנית נעמה ברוש בעלת המותג פאונה ופלורה (בלטינית - החי והצומח) יוצרת תכשיטי אופנה צבעוניים, מלאי הומור ומאוד נשיים. לדבריה, היא מצטטת אלמנטים מעולם הטבע אך יוצרת להם הקשרים מתעתעים. ציפורי גן עדן מתהדרות בנוצות ומשולבות בקשתות וסיכות. שרשרת ענק עם לב ורוד, סנונית על צמיד קשיח, מסרקות לשיער ושלל אביזרים. "בתכשיטים משולבים אלמנטים ישנים ומטופלים ממתכות ומפלסטיק, היוצרים שפה אינדיבידואלית שנעה בין זמנים וסגנונות". יש לה גם פריטי בד חביבים, צעיפים והדפסים.

טווח מחירים: 60-660 שקלים.

להשיג ב: חנות/סטודיו: 'כרמליטה' רח' רמב"ם 9, מדרחוב נחלת בנימין, תל אביב.

ילדותי השנייה: נטלי מוטליס

נטלי מוטליס חוזרת לילדות ויוצרת תכשיטים המורכבים מכל הבא ליד: מפרטי גיטרה, חלקי פאזלים, בובות, גזירי עיתון, כפתורים ובולים. את המותג שלה Lilla My היא מבססת בירידי מעצבים וחנויות בוטיק.

"ההשראה מגיעה בעיקר מלונדון, בה התגוררתי כשנתיים, ושם נחשפתי לאופנת הרחוב, לצבעוניות, לרב-תרבותיות, לשווקים ולאומנים הרבים והשונים". כשחזרה לארץ החלה ליצור באופן חופשי ומשתנה. הקולקציה שלה מלאה הומור וחן. שעון קוקייה מיניאטורי על שרשרת, הנסיך הקטן לצד נמר טורף, תליון השפתיים של טים קארי ממופע הקולנוע של רוקי לצד דמותה התמימה של אליס בארץ הפלאות.

טווח מחירים: 15-320 שקלים.

להשיג ב: נעמה בצלאל, פלסטיק דול, בלומה, בשווקי אופנה ואצל נטלי: Natalie.motlis@gmail.com

וינטג' אינטימי: תמר גרטנברג

המעצבת תמר גרטנברג בוגרת מצטיינת של המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל ו-Escolla massana ברצלונה, היא יוצרת רב תחומית המשחקת בגבול הדק שבין עיצוב לאמנות ולאופנה. את "תמרה", מותג בוטיק לאביזרי אופנה ותכשיטים, ייסדה ב-2005 בסטודיו קטן ואינטימי בתל אביב, וכיום היא שוכנת במתחם שוק הפשפשים.

התכשיטים והאקססוריז של תמרה מציגים שילוב רענן של חומרים, כמו אבני חן ובדי עילית מבתי אופנה מובילים. צעיפי וינטג' בקניינות מוקפדת משולבים בטבעות ובסיכות בעלות אופי ייחודי. העיצוב בעבודת יד מוקפדת ותשומת לב לפרטים, בכוונה לשמור על מקוריות ואיכות. היא משלבת בעיצוביה אלמנטים מפתיעים ויוצאת לחיפושים אחר חומרי גלם בשווקים וברחובות. התוצאה היא וינטג'-שיק אישי ומיוחד, שיש בהם מעבר לאמירה אופנתית גם עדות אופי ותחכום. כל הפריטים בסדרות קטנות, והם נמכרים בחנויות מעצבים, בגלריות ובבוטיקים גם בחו"ל.

טווח מחירים: 80-1,500 שקלים.

להשיג ב: "tamara" - רבי פנחס 16 שוק הפשפשים, יפו.

מרלין על התיק: איילה פרוינדליך

איילה פרוינדליך למדה צילום, עיצוב גרפי, עיצוב פנים ורישום ואפילו היסטוריה של האמנות. היא החלה את דרכה היצירתית בעיצוב תפאורה לקולנוע, טלוויזיה ופרסומות. אבל דמיונה לא נעצר ברחוב סומסום. בשנים האחרונות פיתחה מותג תיקים שהיא מייצרת ממגזינים ישנים ומצילומים בשחור לבן מאוסף היצירות של אביה, הצלם הוותיק מאיר פרוינדליך.

המגזינים הם אוסף נדיר משנת 1900 ועד היום. ביניהם עמודי ווג היסטוריים עם סופיה לורן או בריז'יט ברדו ועמודי קומיקס MAD משנות ה-60. יתרונה, כמובן, בכך שאין שני תיקים זהים.

טווח מחירים: 140-500 שקלים.

להשיג ב: החנות של מוזיאון תל אביב, במוזיאון ארץ ישראל ובבית התפוצות.