שטראוס רוכשת מותג קפה רוסי בהשקעה של 10.4 מיליון דולר

בכוונת שטראוס לפתח את המותג "אמבסדור" כמותג פרימיום ברוסיה ובמדינות חבר העמים

יצרנית המזון שטראוס ממשיכה להרחיב את פעילות הקפה שלה ברוסיה ובמדינות חבר העמים. הבוקר (א') דיווחה שטראוס כי תשקיע 10.4 מיליון דולר ברכישת מותגי "אמבסדור" - הכוללים קפה נמס מיובש בהקפאה וקפה קלוי וטחון, ונמכרים ברוסיה, אוקראינה ומולדובה.

כ-8 מיליון דולר מהתמורה ישולמו עבור המותגים, ויתרת הסכום תמורת התחייבות המוכרים, קבוצת SUCAFINA, לאי-תחרות שתבטיח לה בעלת מלאה על המותג ברוסיה.

לפי הדיווח של שטראוס, היקף המכירות של חברת "אמבסדור" אשתקד הגיע לכ-10 מיליון דולר. החברה פעילה משנת 1998 ומעסיקה 70 עובדים.

את הרכישה מבצעת שטראוס באמצעות החברה-הבת שטראוס קפה בי.וי, בה היא מחזיקה ב-74.9%. היתרה מוחזקת על-ידי קרן ההשקעות TPG, שנכנסה לשותפות עם שטראוס בפעילות הקפה בספטמבר 2008, בהשקעה של 293 מיליון דולר.

בשטראוס ציינו כי בכוונתם לפתח את "אמבסדור" כמותג פרימיום ברוסיה ובמדינות חבר העמים. העסקה מותנית בקבלת אישורים מהרשויות ברוסיה.

ברכישה זו מרחיבה שטראוס את אחיזתה בשוק הקפה באותם שווקים, לאחר שבסוף 2010 הודיעה על השקעה של 50 מיליון דולר ברכישת ובפיתוח המותג "לה קפה", הנמכר ברוסיה ובמדינות חבר העמים.

פעילות הקפה היא אחת מהפעילויות המרכזיות של קבוצת שטראוס, המנוהלת על-ידי גדי לסין, והיא נחשבת לאחת מחברות הקפה הצומחות בעולם בחמש השנים האחרונות.

בסיכום 2010 פעילות הקפה של שטראוס הניבה לה הכנסות בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל, שיפור של 1% לעומת 2009; והרווח התפעולי מכך הגיע ל-257 מיליון שקל, נסיגה של 5% ביחס ל-2009. פעילות זו היוותה כ-50% מסך הכנסותיה ל-2010, שעמדו על 6.85 מיליארד שקל.

מכירות הקפה של שטראוס ברוסיה ובחבר העמים ב-2010 שמרו על יציבות ועמדו על 543 מיליון שקל - כ-16% מסך מכירות הקפה שלה.

טוד מורגן, מנכ"ל שטראוס קפה, מסר כי "רכישת מותגי 'אמבסדור' מחזקת את המעמד התחרותי שלנו ברוסיה ובחבר העמים".