ראשי מחאת האוהלים: לתעד את המו"מ עם רה"מ במצלמות

בפגישה בלשכת עופר עיני נרשמה מבוכה לאור הדרישה ■ יו"ר ההסתדרות הציע למקד את הדברים לכדי דרישות ריאליות ■ ביום שלישי הקרוב תתקיים פגישה נוספת בין כל הגורמים

שיכורים מכוח, כך ניתן לתאר את הדרישה שהעלו הערב ראשי מחאת האוהלים, בפגישה שהתקיימה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. מסתבר כי נציגיהם של ראשי המחאה משדרות רוטשילד בת"א, רועי נוימן ויגאל רמבם, דרשו כי המו"מ מול הממשלה יתנהל אך ורק מול בנימין נתניהו עצמו, כאשר המו"מ יתועד כולו באמצעות מצלמות - למען מה שהוגדר על-ידם כ"שקיפות במו"מ".

ל"גלובס" נודע כי הדרישה הזאת התקבלה במבוכה רבה על-ידי עיני, שיודע דבר או שניים בניהול מו"מ. גם נציגי הסטודנטים ונציגיהם של ארגונים אחרים סברו כי מדובר בדרישה לא ריאלית.

אך לא רק סוגיית המצלמות העיבה על הפגישה: ראשי מחאת האוהלים ביקשו לנהל מו"מ על סדר חברתי חדש, שיכלול מענה לבריאות, לחינוך, לרווחה, לעובדים הסוציאליים ולסקטורים נוספים. עיני אמר להם בתגובה כי הוא מזדהה אידיאולוגית עם הדברים, אבל לדעתו יש למקד את המו"מ לכדי דרישות נקודתיות יותר וברות השגה.

בסופו של דבר סוכם כי ביום שלישי הקרוב תיערך פגישה נוספת בין כל הגורמים הרלוונטיים, אולם על פי הערכות הפגישה הזאת לא תתקיים בבית ההסתדרות הפעם. בפגישה השתתפו היום (א') גם נציגים מתנועת הנוער העובד, תנועת דרור ישראל, תנועת עמ"י, תנועת שוויון עכשיו, תנועת "לאהוב", התאחדות הסטודנטים, אגודת הסטודנטים בת"א ותנועת מחנות העולים.

רועי נוימן, רכז התקשורת של אנשי מחאת האוהלים, אמר ל"גלובס" כי "היתה פגישה טובה, לא היו שום טונים צורמים, הרבה אנשים אמרו הרבה דברים עם כוונות טובות, כל אחד הביע דעה אחרת. הייתה גם עוגת שיש טובה, ועוגת שוקולד טובה".

בהסתדרות מסרו כי הפגישה הייתה חיובית והדגישו כי הם מבקשים לקחת חלק במאבק תוך תיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, ואין כוונה להוביל אותו. עוד מסרו בארגון כי לפי שעה אין כוונה להודיע על צעדים ארגוניים, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום על כוונתו להקים צוות שיבחן פתרונות להקלה על מעמד הביניים שיקיים דיונים עם כל הגורמים הנוגעים בדבר.